Årsresumé del 2!

And the journey continues....!
 
April: Jag är ju inte supervan vid att ha snö runt april ish, men första gången nu så vart det så. 
Liten tripp mot Storforsen vart äntligen av, och att vänja sig vid ljuset, jag blev mäktigt imponerad. Det är ju sagt att det är rätt mörkt under vinterhalvåret osv, men från och med mars och mer i april blev det ju galet ljust. Mer ljust än jag är van vid, himla coolt faktiskt. Det blev som vi tänkte iaf, lite mer äventyr på helgerna ibland. Storforsen, och lite andra äventyr... Jag hade inte alltid koll på vad alla ställen heter...
Men, man kan ju ha rätt kul när det är äventyr !! Det var liksom, soliga dagar, smälte lite, några plusgrader osv. Men det kom öven ner snö i mängder ändå... Haha. Variationen :D Dock, helt fantastiskt underbart. Jag gillar lite att årstiden tar tid på sig att vara årstid. Ingen stress, kanske är jag knäpp.. Men mig gör det verkligen ingenting att det ligger så mycket snö i april/maj. Jag får ljuset. Och det är mer crazy än något annat.
Detta, exemepel, sista norrskenet jag fotade. Hyffsat synligt föt ögat, men denna tog jag alltså strax före midnatt, i april. Det var för "ljust" för att norrskenet skulle bli sådär megastarkt som det är under vinterhalvåret. Man kunde se lättare gråa dimmor dock, som dansade som besatt över natthimlen, hade varit sjukt massor om det varit mörkare, så. Ljuset. Välkommen <3
 
Maj:
Ljus, vatten och vackra solnedgångar runt halv elva, i MAJ... Ja, det är fan tidigt för mig.. Iaf när man kommer söderifrån... Haha. Det var även först i maj som vi åkte hem till Linköping första gången sen flytten upp. Dags för LinCon och kvalité tid med familj och vänner. Möta kontrasten. Ju längre söderut vi kom, desto grönare blev det. Att åka natt hem är awesome sommartid, av en ganska solklar anledning: Ingen trafik i Stockholm runt 2-4 på morgonen. Vi blåste från Arlanda till Södertälje på ca 20-30 minuter. Utan trafik. Lyckan alltså. WOW, vilken grej. Så, från ett fortfarande lite snöigt Norrland till ett ganska grönt Östergötland.
Och lagom hemma i söder, hade ju syrénen slagit ut. Fantastiska blommor. Man kan säga att maj månad var ganska vacker. 
Och i Norrland, JokkMokk, fick jag se lite mer renar för första gången :D 
 
Juni: 
Jag gjorde ett inlägg om vad som hänt sen studenten för 10 år sen, och berättade lite av och till om resan med DBT, borderline och att vara känslomässigt utmattad..
Jag jobbade annars mycket och var så himla fokuserad, jag låg efter med en del bildredigering och hade halvt panik för det emellanåt, speciellt med tanke på vad som låg framför mig. Ekonimiskt lite stressad och utgifter som behövdes som de egentligen inte fanns pengar eller tid till, men som löste sig på bästa sätt.
Jag och sambon firade midsommar i Norrland på ett väldigt avslappnat sätt, invigde min nya vita klänning och drog en fotografering mitt i natten. Mindattsol för första gången i hela mitt liv, magiskt. Älskade detta så vansinnigt mycket. 
Magiska nätter, midnattsol och ja. Livet var rätt fint. Panik kan man ha ändå, även när allt är bra. Antalet ångestattacker hittils var "bara" 2 som varit lite mer kraftiga. Rätt saftig skillnad mot året innan. Alltså: lyckopillret 2017 var allt som hänt fram tills nu, och mer bra saker att komma.
Tog vackra bilder som tusan i juni och bara .. Log. Livet som sagt. 
 
Kortfattat hittils: året var och har varit ganska fint, denna årsresume är ganska mycket uppåt och glad. Fantastiskt underbart.
More to come .. Hoppas ni ser fram emot resten..!
fotografier, norrlandäventyr, tillbakablick | |
Upp