att vakna med ett leende.

Åh, som om inte igår var tillräckligt fantastisk med solsken, skog och att andas lite. Få lite ro till en annars stressad själ, så vaknade jag med ett leende. Dels för att jag fått en del kommentarer på bloggen, vilket i sig är hur kul som helst! Massa gillamarkeringar på instagram osv. Sms från sötnosen i skogen, och kärlek. Det var fint att vakna idag vid halv tolv snåret efter nattens pass. Vi blev färdiga strax efter tre tiden på morgonen. Lyckligtvis fanns det fortfarande norrsken då, vilket jag visade i tidigare inlägg.
Så otroligt häftigt.
 
Det komiska i allting är ju att egentligen hade ju norrskenet redan blivit betydligt svagare mot den första vändan jag såg när jag åkte in mot jobbet. Då verkligen dansade det över himlen likt vågor i en nyans av lila och grönt. Jag trodde jag skulle smälla av. Pirret i kroppen, och pulsen steg som tusan och jag halvskrek av lycka. Albin som jag pratade med i telefon då, bara skrattade på andra sidan. En så fin upplevelse. Hade ju givetvis varit bättre med honom bredvid, och att vi var på ett mörkare ställe så klart. Men bara grejen ändå.
Så himla mäktigt.
 
Bjuder på tre bilder till från natten:
 
Det var lite kallt imorse, men det var värt varje sekund. Och jag insåg också en annan sag, det är lite läskigt med is som knakar sådär. Blir alltid lite rädd vid det ljudet. Men det är en mäktig känsla på samma gång.
 
Nu ska jag fortsätta med frukosten, och sen så ska jag ta reda på om fler bilder ska upp under dagens gång.
 
Hoppas ni gillar bilderna lika mycket som jag! 
/ norrskensskytten - izumii
 
fotografier | |
Upp