resan hem till norröver.

Tack vare en grym planerare på mitt jobb, behövde varken jag eller Albin stressa oss upp den 1 januari, för att jobba den 2 januari. Det underlättade så sjukt mycket för oss. Vi slappnade av direkt. Det var bara såå skönt. Så vi beslöt oss för att återhämta oss lite, och bege oss upp den 3 januari istället. Och sagt och gjort. Packade in oss och begav oss. Vi hade bestämt att vi skulle sova hos en kompis längs vägen, Ina, som precis flyttat hit från Tyskland. Helt otroligt roligt! Och väldigt skönt att ha en plats att mellanlanda på. Hon hade fått det jättemysigt hos sig, och det var superkul att få hälsa på. Jag lärde känna henne via Jonna Jinton, hennes grupp på fb och via patreon. En himla trevlig tjej måste jag säga. Så det var andra gången vi träffades nu. :) Dock, tog jag inte mycket bilder alls då, den 3 januari... Så det får ni vara utan faktiskt...
 
Dock, när vi åkte hem morgonen därpå upp till Boden, fick jag tillfället att få se lite renar och fota dem istället. 
En väldigt nöjd Iza...! Det kändes som de var länge sen jag såg renar... Haha. Tycker dem är väldigt fina, om en otroligt korkade djur dock, iaf på vägen. Men det var mysigt att börja året med att se lite renar helt enkelt.. 
Vid Lycksele, (bilden med bron), möttes vi av de första riktiga minusgraderna och den mera kraftiga snön, och en fin solnedgång. Väldigt fint. Snörök/dimma och bara kallt och vackert. Helt enkelt underbart. Vi åkte med andra ord inte via E4 sista vägen, utan tog inlandsvägen, tror jag. Haha. Den kanske ligger ytterliggare ett snäpp inåt i landet, oklart. Men, det var ungefär sådär som bilden ovan våra vägar såg ut. Supermysigt. Älskar att åka igenom sådana här landskap. Kan bara tänka mig hur vackert de måste vara på sommaren. 
 
Nu, ska jag dock sakta och säkert börja förbereda mig för helgjobb, första veckan på jobbet sedan semestern eller vad man ska kalla det. Helt amazing. Skönt med lite rutiner igen, nödvändigt när man legat på soffan.... Haha. 
Hoppas ni har haft en bra start på året ni också! :)
fotografier | |
#1 - - Jenni:

Men åh så fiiiiina 😍 Jag förstår vad du menar med att de är fina och ja de är rätt så våghalsade skapelser 😵

Svar: Ja visst är dem? :D hahaha, skapligt...!
Iza aka izumii

Upp