besök, och storforsen!

Som jag skrev i tidigare inlägg, hade jag min vän Ina på besök i helgen. Otorligt trevligt. Jag lärde känna henne via Jonna Jinton, och det finns så mycket fina människor i den communityn överhuvudtaget. Några pratar jag mer aktivt med, och Ina är en av dem. Vi träffades första gången i somras, när hon var här och hade mysig semester. Och sedan igen, när vi reste upp från Boxholm i janauri, där vi fick se hur hon bodde i sitt hus hon köpt här i Sverige, för ja, Ina kommer ju från Tyskland först och främst. :) Så det blir mycket engelska träning, samt en del svenska emellanåt. Det är superkul, men lite svårt för mig att prata långsamt på svenska.... Jag pratar kanske snäppet för fort ibland. Inte så lätt då.... haha.
 
Hursomhaver, helgen förlöt i ett ganska högt tempo, men ändå relativt skönt tempo. Vi hann ändå med en del, och främst var vi vid storforsen för att fotografera. Det är väldigt fint där, och jag vet att Ina verkligen gillar stället. På vägen hem drog vi förbi Jokkmokk i hopp om att längs vägen se lite renar. Men, ikke. Det var först strax utanför Boden vi såg dem, tyärr långt bort och inte något bra ställe att stanna på.. Tyvärr. 
Tänkte utanvidare dock dela med mig av lite bilder från när vi var ute i storforsen, hoppas ni gillar dem! :D (OBS: många bilder nedanför!)
 
Den sista ger mig lite Ronja Rövardotter - känla, vet inte varför, det bara kändes så <3
 
 
fotografier, norrlandäventyr | |
Upp