winter, as it should be.

Vintern när den är som vackrast. Jag tog mig ut idag på en ganska kylig men ganska så jätteskön promenad ändå. Tänkte rasta kameran när jag ändå var i farten så att säga.
Hela världen var vit, ÄR fortfarade gnistrande vit. Så otroligt magiskt. Lite som i Narnia, helt insane. Fel gatlyktor bara....
Runt 14 minusgrader. Lätt pudersnö och kristallvit frost på träden. Magiskt. En himmel med lätt ljus bakom, men fortfarande för tung att låta solen tränga igenom. Det var lite kallt, men ack, så underbart skönt.
En nackdel dock, är att jag inte kan ha mössa emellanåt.. jag blir för varm. Så, keps fick det bli, dock vart ju givet öronen kalla, och håret ville inte som jag ville, så... Det fick bli sådär, gick okej i typ 5 minuter, sen så fick jag dra av mig luvan ! Det blir för svettigt alltså....
Det var skönt att rasta kameran, även om den blev lite arg pga kylan.. Seg osv, men det gick bra sedan. Tänkte inte gå "hela" varvet, men blev nästan så ändå... och se vad kameran hade med sig hem:
Narnia, vackra vinterland. Fel gatlykta, men åh. Narnia land kändes så rätt just nu, allt var bara så magiskt vackert underbart. Underbar torsdag.
Bra promenad, en del bilder som jag blev nöjd med osv, med andra ord: bra dag! Hoppas ni gillade dem lika mycket som jag ♥
fotografier | |
#1 - - P i X E L I E – Erica Pettersson:

Så FINA bilder! Underbara!!
Håller med; det är verkligen som ett sagolandskap när det är så mycket frost på träden.
Jag gillar snötyngda träd också, då det ser ut som regelrätta julkort. Men det är något alldeles speciellt när alla träd är sådär riktigt kritvita av tjock frost.
Jag tänkte också "Narnia" när jag kollat ut genom fönsterna idag :-)
Så mysigt!

Svar: Tusen tusen tack Erika !! :D Verkligen, ser ut som denna dag blir minst lika vacker, men med mer klar himmel. Helt underbart <3
Iza Palm

#2 - - Emma:

Vackra bilder!
Min kollega sa att världen såg ut att vara i svartvitt. Tyckte det var ganska träffande ^^

Svar: Tack Emma ! Ja verkligen ! Det är ju nästan så. som en svartvit värld utan filter 😍
Iza Palm

#3 - - Annie - Fotograf i Linköping & Stockholm:

Sååå otroligt fuskigt! Vill också ha det sådär!
Och när vi hade lite liknande här i Linköping så jobbade jag inne hela dagen... :P

Jaja, jag ska inte gnälla mer, jättefina bilder! :D

Svar: Haha, som jag sa häromdagen, man blir snabbt bortskämd..! Hahaha. Det är typiskt att man jobbar sådana dagar dock, alltid!Tusen tack Annie !
Iza Palm

#4 - - Jenni Lenita:

Men gud, verkligen som en saga! Narnia, som du sa, helt klart <3

Svar: Mm ❤ magiskt fint ! Tack Jenni! ❤
Iza aka izumii

Upp