sunday, slowday.

Söndagar alltså, måste ju vara den värsta/bästa dagen på veckan? Den där härliga söndagsångesten inför måndag, eller den bara rätt sköna slappardagen? Vem är du av dem?
 
Jag har jobbat, fre lör och ska jobba inatt. 12 timmars, och såklart lära sig nytt. Det är kul, småjobbigt ibland, går lite vilse ibland osv, men i övrigt verkar det gå bra, och det känns bra. Jag är rätt seg/trött. Idag gick jag dock upp lite lagom "tidigt", runt 13 tiden. Dels så vaknade jag och sen var de svårt att somna om, men eftersom jag sov till 16 igår, och jag åker till jobbet unt 17, så ja. Det blev inte så mycket att umgås med sambon. Lite tid på helgerna vill man ju ha också.. ! Så är det ju bara. 
 
Vädret är hyffsat milt, dvs typ 5 minus, så det är både skönt och jobbigt. Mest för att det är mulet rätt mycket just nu, och blandade snöbyar. (Se där, en väderrapport mitt i allt)
Borde komma ut och fota lite i veckan nu hoppas jag, behöver komma ut lite efter förkylningen. Nu är jag som mest snorig, småhostar fortfarande en del, men betydligt mycket mindre än tidigare i veckan. Så det är rätt skönt, det börjar försvinna. Äntligen. Nu vill jag väldigt gärna vara frisk resten av året, är det en deal?
 
Såhär snygg är man idag, fluffigt hår och fortfarande lite fuktigt sen duschen imorse när jag kom hem, sover med en toffs på huvudet nu för tiden, det är rätt skönt att inte ha håret i hela ansiktet när en ska sova har jag uppräckt. Sen att håret ändå verkar må bra av detta är bara bonus. Det börjar ju faktiskt bli lite längre nu. Äntligen. 
Denna är från februari förra året, och ja. Det är ju mycket längre nu...
En bild på en "bättre" hårreferens, ish? Massa selfies i dagens inlägg.
Känns så skönt att få tillbaka lite längd. Har ju typ inte haft längre än till axlarna på många år nu. När jag slutade färga mitt hår med typ alla de där från L´oreal eller andra sådana produkter och gick över till Henna, har ju håret verkligen bara mått sååå mycket bättre. Så, sen 2014 ish, har alltså håret vuxit. Såhär såg det ut då:
Jag klippte typ av halva håret pga allt slitage, inte färgat det på några månader och en nådigt pluffsigare jag (det här var mest den jag såg "vettig" ut på). Antideppressiva som gjorde mig pluffsig, och en ja. Inte alltför glad tjej helt enkelt. 
 
Så, man ser dock på nyare bilder på mig själv att håret både ser piggare ut, och bättre ut. Är så galet nöjd med det. Det här var btw inte ens i närheten av det jag tänkte skriva om från början. Det bara blev. Älskar dock mitt hår mer nu än vad jag gjort på mycket länge. Snart kanske jag når längden jag hade 2007, innan resan med att hår och längd började....
Så fokuserad tonåring för att klippa sitt hår...... All that emo. Höhö. nej men 2007 hade jag som "längst" hår vad jag själv mins, så detta är också den sista dagen som blond...!
 
Nu, ska jag göra något annan en stund, hoppas ni får en skön söndag <3
allmänt tjafs, phonepictures, tillbakablick | |
Upp