ett hjärta för allt.

Alla hjärtans dag, en fin dag. Men inte en garanterad dag för alla. 
 
Precis som många andra kanske känner så är just denna dag kanske lite väl mycket rosor/hjärtan/kärlek osv. Det blir liksom sååå himla överdrivet någonstans. Det finns liksom inget stopp. "Uppvakta din älskade!" "Säg det med blommor" "Visa din uppskattning, köp en resa!" - osv. Inte något som egentligen på ett sätt har ett finare värde. Eller så är det kanske bara jag som tycker så. Klart det är jättefint med gåvor och blommor och resor. ABSOLOUT! Men, en dag varje år för att göra sådana saker? Nej, hellre att man får kärlek och respekt av sina medmänniskor vilken dag som helst. Inte bara för att det är alla hjärtans dag. 
Förstår ni vad jag menar?
 
Jag tycker det är bättre att fira att just ens hjärta slår varje dag, och kanske extra mycket just idag. Hjärtstopp sker dagligen, likadant föds det barn med hjärtproblem. Släkt och vänner med trasiga hjärtan. Klaffar som inte funkar, hjärtinfarkter och allt sådant där tråkigt. Det finns dem som blir mobilräddare, för hjärtstopp, och fler och fler utbildar sig inom HLR. Det är något helt fantastiskt. Alla kan rädda liv, sålänge man kan och vill. Att hjälpa någon som faller ihop på gatan eller annat, är värt så mycket mer. 
 
Så, vad slår ditt hjärta för idag?
 
Mitt hjärta slår för att jag har min fantastiskt fina sambo, min stora underbara familj, och mina vänner. ♥
 
 
känslor | |
#1 - - Nora Bååth:

Håller helt klart med dig! Alla hjärtansdag har gått till en liten överdrift. Själv ska jag och min pojkvän bara laga middag tillsammans och det kan jag tycka är riktigt romantiskt och någonting extra då det knappt händer eftersom vi inte bor ihop. Sen att man kanske gör någonting lite extra, köper choklad eller äter sin favorit rätt tillsammans mitt i veckan är bara såå mysigt, men någonting man borde göra oftare :)

Svar: Ja, men precis :) Det måste inte handla om överdrivna gester. Sen finns det dem som är så av ren natur, ingen skada skedd. Men det är inte hela världen att inte bli uppvaktat heller, eller ? Ja, men verkligen. Romantiska middagar tillsammans, speciellt då om man inte bor tillsammans med.. Det är ju helt underbart. Jag önskar dig en trevlig kväll och hoppas den blir precis som ni vill ! :)
Iza aka izumii

Upp