tystnaden som kom efter snön.

Jag fyllde år, sen så vart det tyst igen.. Ja, ni vet. Det blir så ibland. Haft en liten halvdiff med att fotografera, igen. Jobbat och sovit, i princip. Tagit hand om Oden givetvis och allt sådant där. Livet har hänt, och inte mycket över till bloggen då. Tyvärr. Men det kommer som de kommer, det verkar ju iaf finnas 4 trogna som verkar kolla varje dag. Det gäller att vara aktiv om man vill ha många läsare, men det har ju inte varit någon plan att bli en stor bloggare direkt heller...
 
Det är iaf väldigt vitt ute nu, och det är helt awesome. Känns alltid konstigt när jag fotar så lite denna årstid. Men det blir så ibland. Senaste gången med kameran var 9 december. Så... Japp.. Dags att vända det där lite kanske ;) Men jag vet att det kommer nog bli en del bilder när vi åker söderut på fredag för att fira jul och nyår hemma. 
Oden som precis lyft skallen efter ha haft snödykning. Något väldigt poppis, och han ser nästan alltid ut sådär när vi varit ute. Nu har det dock varit askallt, nästna 28 minusgrader i helgen, så snön har ju frusit på rätt bra, så då är ju snön lite hårdare packad. Vilket är lite märkligt tycker Oden.. Men han vill gärna alltid gå där ändå. 
 
--
 
Nu är det dock 2 nätter att jobba innan hemgång på fredag. Hem till familjen, och vänner. Jag längtar väldigt mycket faktiskt. Ska bli underbart att få träffa alla igen. Det som är nu, är bara att vi ska tvätta imorgon bitti, jag ska putsa ALL kamerautrustning innan nedgång söder, och jag ska givet, packa kläder också... Blir fullt upp ändå! Som alltid är jag lite småstressad innan vi åker ner. Mycket som ska klaffa i min bok, innan jag kan slappna av helt. Det löser sig alltid, men ändå. Den lilla stressen lägger sig där ändå... Bara är så.
Jag kommer också ha min laptop med mig ner, så kanske lyckas blogga OCH vissa lite bilder när vi är hemma i söder, bra va? :) För mobilblogga är inte alltid så lätt/roligt. Och bilderna hamnar inte alltid där, så tänkte att datorn får göra sitt helt enkelt.
Nu ska jag bädda rent sängen, ta en sista promenad med Oden, sen ska vi nog båda krypa ner. Är rätt trötta båda två. Sambon har ju haft feber och varit hängig, och jag har haft jobbhelg, så han har fått trots sjukdom ta lite mer ansvar över Oden, så det är och har varit en rätt tuff helg.
Hoppas ni har det bra där ute, jag vet att mycket i Sverige blev lite vitare idag. Mycket mycket trevligt :D
allmänt tjafs, hundliv - Oden | |
Upp