earth day.

Det ryktades om earth day, den 22 april. Nu när jag skriver har ju det passerat, men en kanske bild som kan säga en del om hur väl vi sköter den?
En lite för vanlig syn i skogen.. Skräp. Inte så mysigt. Man kanske inte alltid är helt perfekt själv, men man anstänger sig att få med sig sitt skräp från skogen iaf. Det känns ju rätt tråkigt att man alltid stöter på sådant dock....
 
För övrigt, förutom alla selfies, ska jag erkänna att det är lite lågt med bilder just nu. April verkar vara en sådan månad där jag blir som mest låg. Det slog förra året med. Mellan den 15-30 april är typ "värst". Förra året flashbacks till något jobbigt. I år mest bara så himla låg. Sådär utmattad och trött. Men det, precis som alltid, går ju över. Det kanske dock förklarar frånvaron lite iaf. 
Och utan vidare, lite fler härliga bilder från storforsen... Hoppas ni orkar med mig... Haha.
Jag försöker använda mig lite mer av stativet vid vissa fotograferingar nuförtiden, lite för att försöka vänja mig vid det. Inte kanske bara nattetid. Lite för skärpedjup etc, med mera. Många gånger kör jag allra mesta fotograferingen på fri hand. Alltid varit så. Haft typ olika andra saker som stöd istället.. Men nu så börjar det bli lite annorlunda. Jag vill dela fantastiska miljö och landskapsbilder. Detaljer i naturen. Jag inser att jag serju hela världen som min canvas, typ. Att rita och avbilda den så som man ser den. Jag känner ju sen flytten hit upp, att jag är mer inspirerad, men att jag har så mycket att jag inte vet hur jag ska börja bara. Det kommer förhoppningsvis bli lite ordning på det snart iaf. Har iaf minst 1 idé jag verkligen vill genomföra i år. Och med mig tänkte jag ha Jenni, och min sambo. Jag har lite hur vi ska fota, och det kommer bli i sommar, så jag hoppas hoppas verkligen att vi genomför den. Sen är det tusen andra ideér likväl, men man måste välja "vilka" man gör också, inte bara ha ideér på lager. Så, vi får se vart det slutar...! 
 
Sist men inte minst, 22 april förra året fotade jag säsongens sista norrsken:
Tog fotot runt 23.55 typ, det var "för ljust" då. Men det var ändå en show...!
 
Men, snön smälter mer och mer för varje dag, det är rätt amazing det med. Det är mer snö kvar dock, än vad det var förra året vid denna tid. 
Anyhow, nu ska det bli lite avslappnade med musik innan jag beger mig mot sängen faktiskt. Hoppas ni har haft en grym helg!
 
 
fotografier, mindfulness | |
Upp