OHMY, på måndag händer det !

Okej, så då är vi där. Sista fredagen innan jag börjar utbildning. Innan Albin återgår till jobbet. Det blir med andra ord att bryta tacosfredag till lasagne fredag, ungefär... 
Anyhow, vi var förbi skolan idag, träffade på både chef, handläggare och två elever som går sin arbetspass/praktiska vecka med 12 timmars pass. Så, fick en rundtur, kunde ställa frågor och vara helt enkelt lugn. Kändes asbra. Fett nervös fortfarande, men lite mer lugn och stillad. Känns bra. Ska bli sååå himla roligt att göra detta. Om än väldigt utvecklande och intressant. Det som gjorde mig mest lättad var att de egentligen handlar om 2 teoretiska prov. Så då kunde jag slappna av mest. Jag är bra praktiskt, not so much teoretiskt. Exempelvis, när min storasyster Lina tog körkort, så visste jag att jag skulle klara av att köra bil själv en dag. Jag var väl kanske, vad blir det, erhh. 11-12 år? Eller? Ahskitsamma, jag visste iaf då att skulle klara det. Samma med moped. 
Jag var egentligen aldrig specieltl nervös över köra bil. Och när jag väl tog körkortet 2009, så var ju uppkörningen inga bekymmer alls. Nailed it ! På första försöket, som väntat. Däremot, totalt skrev jag teoriprovet FEM ggr. Teori SUGER. Men, jag visste dock de 2 sista gångerna jag skrev, den första som jag failade, och att jag då. Gång nummer två skulle skriva 53 poäng. Och mycket riktigt. Iza skrev 53 poäng. 
När jag failade första gången när jag gick därifrån så visste jag, att det skulle bli 53 poäng nästa gång, och ja, det blev verkligen så. 2 december 2009 tog jag ÄNTLIGEN mitt körkort, dryga 4 dagar innan jag skulle fylla 21!
 
Nu är det en ganska praktiskt utbildning blandat med teori, så jag hoppas för allt i världen att jag löser det minst lika bra. Jag känner mig trots allt ganska så trygg i mitt val. Att äntligen ta den där utbildningen jag kollat på, av och till under 10 år...
Så, nu ska jag visa en inte superbra bild egentligen, men en typ, premiärbild från nattens norrsken som jag och Albin skådade under en tyvärr lite för molnig kväll
 
 
allmänt tjafs | |
#1 - - Emma:

Oooh vad spännande med ny utbildning!
Det kommer gå galant!! :D

Svar: Ska bli riktigt kul !! :D Tack så mycket !! :D
Iza aka izumiii

Upp