Shit alltså.

Söndag, jag har avslutat min praktik idag, det var 4 timmars pass idag. Rätt skönt avslut ändå. Samt att det var bara jag och en tjej till från skolan. Vi har haft det rätt bra alltså! Chill, lugnt och ändå löst våra uppgifter snyggt. Det läskigaste för mig under hela praktiken har varit att prata i radio, något jag ALDRIG gjort.. Så, det är liksom ni vet, man hade walkie talkie som liten. Det var ju rätt simpelt, och egentligen är det nästan samma sak. Nu ska man bara ha lite mer disciplin än att fjanta liksom. Det är dags att vara seriös....! Och det har gått bra, men ja. Östgötska dialekten har la dykt upp ibland, så det har det skrattats lite åt. Man låter så knäpp när man ska tala tydligt och långsamt. Spännande, men smått .. Ja. Kul. Haha. Imorse så fick jag total hjärnpunka och tror jag upprepade, förlåt, repeterade mitt namn typ 2-3 ggr. Nackdel med kort namn som Iza, det går så pass fort att bokstavera det att man liksom, nästan kan låta för ivrig. Så vetihundan, men det blev en rätt knasig morgon. Haha.
 
Hursom, nu är iaf praktiken över, på fredag är jag helt färdig med väktarskolan och utbildningen. Nu väntas en intervju och förhoppningsvis även jobb. Jag är såå himla taggad. Hade en grym fredag. Inte nog med att jag fick ihop mina 160 timmar, trots sent godkännande, jag fick även himla fin feedback från en av våra lärare,  vilket var helt amazing. Ni vet känslan när det känns som man trampar ibland? Det liksom, ”gör jag verkligen bra ifrån mig”, osv, det tänket? Och sen får sådan fin feedback att jag nästan sprang runt hela campingen, pga så himla glad. Det var verkligen en boost. Och nu har ju även en viss press satt sig att fixa vu2, MEN jag tror jag klarar det minst lika bra, om inte bättre ändå. Sen har jag ju fått chansen att lära känna några fler på skolan nu med. Vilket har varit väldigt kul även det. Det känns som om denna vecka kommer bli riktigt kul och härlig. Ser fram emot det iaf.
I övrigt då? Jo, jag lät ju bloggen vila förutom lovas grattis inlägg. Jag hade tänkt göra ett i fredags med, då min kära storasyster Lina fyllde år. Tyvärr hade jag ingen energi över efter dagen och det föll bort. Men, det får komma en annan dag, lite sent, men det är ju lite orättvist att jag inte gör om henne, när jag gjort om de andra. Jag tycker det blir lite fint att skriva en liten hälsning och grattis på det sättet när jag inte är nära min familj som förut längre. Det är liksom över 100 mil till hela min familj just nu. 
Så, jag har absolut inte glömt det, jag har typ inte suttit vid datorn på hela veckan bara.
 
Nu, ska jag snart ta min nybadade jag och krypa ner bredvid min älskade sambo som varit sjuk nästan 2,5 vecka. Ingen feber, men han har haft halsont så pass att det både är penicillin och hostmedicin. Sömnlösa nätter/svåra nätter och ja, inte sådär jättekul. Prio har varit Albin och att få sömn så gott det går.
Men jag är snart tillbaka igen, kanske redan imorgon? Jag har ju lite bilder att visa från rödbergsfortet och sen givet, alltid mera text någonstans ! Det händer rätt mycket. 
Så, nu ska pensionären och snart examinerande väktaren Iza krypa ner i sängen <3 bjuder på en gammal bild, bara för att jag ser sådär gad och pepp ut i solnedgången i Vadstena . 
 
allmänt tjafs | |
#1 - - Emma:

Häärligt att snart vara klar, grymt jobbat! Och fin bild, nu saknar jag Vadstena lite................ ^^

Svar: Känns helt sjukt ! Men sååå himla roligt !! :D hahaha. Det är underbart där... Verkligen. Ska se om jag får möjlighet att åka ner till nästa sommar.
Iza aka izumiii

Upp