the wonderful white.

Den 17 november kom det där riktigt vita hit, mer på riktigt. Nivet när den faktiskt stannar kvar, jag är såååå glad. Det är otroligt vackert. "Nackdelen" har varit att jag jobbat, så har inte riktigt kunnat vara ute så mycket, och idag sitter jag visserligen bara inne, men efter en jobbhelg är jag lite seg, alltid trött. 
Det var lite tungt att gå i oplogad snö, sju, halv åtta på morgonen. Vi har nämligen äntligen fått bilen servad. Sååå skönt. Och det vart väl inte SÅ dyrt, men det är alltid en inte så rolig utgift. Dock, med nya jobbet bör det mesta bli bättre ekonomiskt framöver, det är iaf planen. Hårt sparanda och bättre planerande. Vi har varit hyffsat duktiga hittils i år, men ibland kommer den där oväntade utgiften.. Så satans blä.
MEN, nu var det den vackra vita snön vi pratade om... Såhär såg det ut någon dag innan det blev som bilden ovan.
Vackra dagar, vackra vyer och helt fantastiskt underbart att ha SNÖ i november, och mest troligt kommer det komma ÄNNU mer. Lyckan alltså.
Bonus, soluppgången 15 november. Himla underbart fin. Precis innan solen dyker upp.
Och dessa, de 2 sista, tog jag igår när jag tog en promenad. HIMLA underbart. Jag hoppas på att fota lite mer i dagarna nu när jag faktiskt är ledig. Totalt blir det 193.30 timmar nu i november, så lite ledigt är skönt just nu. Jobbar igen på måndag nästa vecka om de inte dyker upp något akut. 
Så, jag tänkte jag skulle försöka redigera ikapp och snart fylla bloggen med härliga snöiga bilder också! Fantastiskt eller hur?
allmänt tjafs, fotografier | |
#1 - - Jenni:

Åh så himla vackert! Vackra vackra vinter <3 nå är vi lyckligt lottade som har dessa fina årstider här vi bor <3

Svar: Ja men verkligen, känns HELT underbart alla dagar i veckan med underbara snön. Och mer på ingång.. xD Blir nog bra ;)
Iza aka izumiii

Upp