vad tyst det blev...

Långa dagar, och brist på energi, och sömn. Det har varit lite tuffa dagar, men det ljusnar igen snart. Just nu är det mest bara att hitta lite balans igen. Ordna upp i skallen, få ro i tankar och sluta övertänka allting. Det löser sig ju. Och det är ju faktiskt något jag är helt jävla övertygad om. Så, nog om det.
 
Det blev en sex dagars vecka den första veckan. Övertid på onsdagen till dryga 17:40, och jobba idag mellan 6-13:30 typ. Så ja, mör. Mör är bara förnamnet. Men det är en skön känsla på samma gång. Att jobba igen, att använda något ovanda muskler igen.. Det vill säga några jag inte använt pga andra jobbrörelser osv.
Oavsett om vissa saker är av samma som förut, paketera och sådant, så är det fortfarande olika. Det är nästan märkligt ibland. För just vid detta får jag ont i andra muskler mot innan. Så, det måste iaf vara en skillnad? Eller är det inbillning? Vem vet. Den som lever får se.
 
-
 
I övrigt så har jag ju inte fotograferat så mycket nu när jag jobbat, är som sagt så trött efter en arbetsdag. Mycket nu i början med. Och från och med måndag så kommer jag pendla med en ny kollega till jobbet. Kollegan åker nämligen från Harads, vilket är lite utanför Boden, så då passerar han ändå Boden och kan plocka upp mig på vägen. Hur smidigt som helst! Båda kommer spara bensinpengar på det sättet, så det är ju guldvärt alltså.
Och alla på jobbet är jättetrevliga och roliga. Det blir många skratt, och det känns bara SÅ skönt. Och för en gångs skull har jag inte längre den minsta matlådan. HAHAHA. Har alltid fått så länge jag minnas, höra att jag har så liten matlåda (jag är inte ett jättefan av matlådor, och äter sällan mer än halvfull matlåda). Men jag blir mätt, och jag klarar mig galant på det.
 
Snart dags att hämta tvätten, bädda rent och sen ta och se film i soffan med älskingen, det ska bli supermysigt. Kanske kan bli att redigera några äldre bilder med, redigera om, och rätta till saker. Det är lite jag rensat bort osv, och kan behöva göra om.

Bjuder därmed en bild från balkongen förra året hemma i Linköping, där jag lekte med svetshjärtat jag gjort. Satte ihop två plåtbitar och formade det till ett hjärta och svetsade ihop. Inte superavancerat, men fint. Dock tror jag de kastades nu i samband med flytten, för jag har inte sett dem.
 
Hoppas ni har en fin lördag. 
allmänt tjafs | |
#1 - - Annie - Fotograf i Linköping & Stockholm:

Skönt att kunna samåka och kul med nya rutiner, även om det är en omställning :)

Svar: Helt klart. Men det ska bli roligt, och just nu har jag ju insett att jag inte har hans nr som jag ska åka med xD men vi sa runt 10 över 5 vid en busshållplats bara typ 5 minuter bort från mig, så... Det borde ju gå bra!
Iza aka izumii

Upp