the sun is back!

Och fredagen bjuder på blå himmel och några minusgrader, dock värmande i solen. Hur gött som helst. Lite norrlänska har kanske smugit sig in i dialekt med, beroende på. Inte lika mycket som Albin tar efter dock..! Haha, utan det kommer då och då. Lite roligt ändå. 
 
Det finns några fler härliga vinterbilder jag skulle vilja visa dock, från när jag gick ut i skogen. 
 
Snön lade sig så tung på grenarna, och granarna. Lyckades även med bedriften att få ner en del över mig också. Minusgrader gör snön så lätt. Puderaktig. Så mysigt. Även om det såklart är tungt att ta sig igenom i skogen. Det funkar ett tag, sen rinner svetten för en otränad som jag.
 
Nu när Albin är ledig ska vi ta och åka lite mer skidor dock, och jag ska börja lägga upp ett någorlunda stabilitetsschema för mina axlar/kropp och rygg. Axlarna framför allt. Dem är rätt så svaga tbh. Men skam den som ger sig. Sen ska vi ju se om jag lyckas med tid och planering, kan gå ner några kilon med. 
Det är lite halvjobbigt att se sig själv i spegeln nu, samtidigt som att jag vet att ingenting kan förändras förens jag accepterar det. Och det är ju ganska logiskt. Egentligen.
 
 
Bjuda på sig själv, det är dock roligt. Och med en spegel så kan man ju alltid fula sig. Det gör alltid vikthetsen lite lättare att hantera. Lätt att påverka, men jag försöker slå mig av allt det där. Jag vet mycket väl varför jag gått upp etc. Så, bara göra om och göra rätt. 
 
I skogen fick jag dock andrum, och det är alltid skönt. 
 
Skogen kommer alltid förtrolla skulle jag vilja påstå. Det är något där som stillar alla innerska skrik. 
Himla härligt. Himla underbart. En överdriven använding av "Himla" och "mysigt" pga en väldigt mer gladare Iza. Hur mysigt som helst egentligen ...!
allmänt tjafs, fotografier | |
#1 - - Ida ❉:

SÅ fina bilder :)

Svar: Tack! :D
Iza aka izumii

#2 - - Annie - Fotograf i Linköping & Stockholm:

Det är så lätt att ta efter norrländskan :P Det är en så mysig dialekt (även om det finns otroligt mycket olika norrländska dialekter) :)

Svar: Får se hur mycket jag har av dialekten när du kommer och hälsar på sen, om du fortfarande vill :D
Iza aka izumii

#3 - - Annie - Fotograf i Linköping & Stockholm:

Såklart jag fortfarande vill komma och hälsa på!! :D

Svar: YAY :D Blir superkul!!
Iza aka izumii

Upp