sikken dag!

Jaha ja, kanske en 3e intervjuv i veckan nu med. Mycket eld uppe nu. Väntar på besked för den första, och den andra. Och kan bli uppringd ons eller tors om ett annat jobb. Mycket nu... Och sen ska jag jobba 3 nätter i rad nu. Samma distrikt jag kört ett tag nu, det röriga och svåra. Det som är tungt, knepigt och sicksack. Dock så har det väl iofs gått bättre och bättre, så jag  hoppas att det faktiskt sätter sig nu.
Vill iaf inget hellere. Så jobbigt när man stundvis blir osäker och grejer. Oftast behöver man bara ta det lugnt och inte stressa upp sig. I mitt lilla psyke dock så går denna ramsa "Du måste bevisa så mycket nu för allt du gör, med tanke på ditt gamla jobb"
Så, pressen på mig själv borde jag ta ner. Ordentligt. Mår inte bra av att ständigt klanka ner liksom. Sjukt jobbigt, och irriterande. Jag vet att jag KAN. Jag vet att jag VILL, och jag vet att jag SKA.
 
Så, det är bara ta sig i kragen och ge järner och bara vara jag helt enkelt. Herregud, jag har bott här en månad och jag har redan avverkat 2 intervjuver på rätt stora företag. Jag har sen dag 1 typ här haft mitt timjobb på NMD. Jag ska vara nöjd med vad jag ådstakommit hittils. Bara det att jag fotograferat mer denna månad sen flytt, är ju helt otroligt. Iaf om jag jämför med innan. Jag har redigerat dem samma dag. Jag har "bara" kvar att gå igenom bilderna jag missade från 2016. Och det är bara sommarmånaderna kvar, typ. Så, snart är jag ju bokstavligt talat helt färdig med all redigering, fram till dagens datum.
 
Det här med flytten har stärkt många sidor i mig, liksom viljan att bli så bra som möjligt. Att hitta inre ro mer, att ta vara på tid. Att umgås, ligga nära och uppskatta allt som finns omkring. Det är så mycket bra saker just nu på samma gång. Så mycket bra grejer att jag blir töntig. 
Fullt ös måndag, minst sagt. 
 
Nu, en energidricka och ladda mentalt inför nattjobb. Finns chans för norrsken inatt igen också!
 
 
allmänt tjafs, norrsken, nordlys, polarsken | |
#1 - - Rebecca Adnell:

Vilken vacker bild!

Svar: Tack så mycket! Tog den igår egentligen :)
Iza aka izumii

Upp