en tanke, om hår.

Jag har ju en liten dröm om att ha långt hår, och det går iaf gärna räcka ner till brösten så att säga. Nivet, så att när man ska ta fine art bilder, så har man håret som kan täcka ens bröst? Har alltid varit en sucker för sådana bilder, och tycker det är så otroligt fint.
Och alla frisyer man kan göra, det känns som om det inte tar slut liksom. Jag hade jättelångt, eller ja. Långt iaf, senast för 10 år sedan. (En varning här om en egobildstripp, och många bilder som följer: 2007 till 2017)
Blond, dessutom. På en klippa ute i Göteborgs skärgård, ish? Jag minns inte vad stället hette, men mysigt som tusan iaf.
En av det sista bilderna (bland några andra), på det "långa" håret, och mig som blond. För senare under denna dag så såg jag numera ut såhär i skallen:
Jag färgade håret hos en vän i Berg, Rött underhår med svart över. Det var första gången jag färgade mitt hår, någonsin. En förbättring enligt många, och några rynkade väl mer och tyckte inte det var det bästa. Samma dag jag färgade klippte jag även bort dryga 10 cm hår, som ja, var ganska slitet. Det märks inte såå stor skillnad på bilderna egentligen, men det försvann en del hår. Och jag har sen dess, well. Nästan inte haft längre än till axlarna på sin höjd.
2009, jag färgade mitt hår helt rött för första gången. Och hade kort hår, iaf mycket kortare än vad jag haft innan.
2010 ish, tror jag. ganska kort frilla, och precis nyklippt. Fortfarande rött såklart. Trenden av kortare hår fortsätte liksom. Sen var jag mellan 2011-2012 mitt lättaste jag, på ca 63 kg.. 
2011, bestämde jag mig visst för att testa sidecut. När man var "smal" så såg det bättre ut på mig, då jag var så tunn i ansiktet. Jag tyckte fortfarande att jag var tjock här. Jag anser mig själv vara dum i huvudet för den tanken idag... Men, jag rockade frisyren ändå tyckte jag. Lite cool liksom.
 
Rockade lila hår en kort period. Livskris, depression och så mycket galet bara. 
Blekte håret typ 5 ggr och det blev så jävla slitet. Att jag senare, fick kapa av typ halva håret.
2014, kapade håret och var som tyngst denna period. Mådde asdåligt och allting sög. Beslöt mig för att inte färga håret alls på nästan 6 månader. Förutom en toning till håret.
 
Och, dagens hår. Det har växt lite, igen, och jag behöver egentligen klippa det, som tusan. Men. Sen jag började färga med henna förra året, och drog ner min shampoo konsumtion rätt rejält har mitt hår verkligen fått en boost. Det både känns/upplevs piggare. Återfått lite tjocklek, och är naturligare än någonsin (förutom hårfärgen). Jag undviker allt jag kan att använda kemikalier, och avböjer vänligen men bestämt att frisörer ska shamponera håret på klipptider, pga, vill inte rubba balansen. Drömmen är fortfarande långt hår, så försöker helt enkelt att sköta det så gott jag kan. Det är 10 år sen mitt hår nådde bröstvårtorna, HAHA, och jag hoppas innerligt att det går att få så långt, eller längre igen, Gärna utan hårförlängning, men blir det inte mer än såhär, så får jag vara glad ändå. Men nu är det verkligen bara att låta håret vara som det är. Jag färgar det numera kanske max 4 ggr / år. Mot mina 12 ggr/år, dvs, en gång i månaden ungefär. Den röda henanfärgen sitter som berget, och jag har nog aldrig varit så nöjd med min hårfärg som idag. Galet långt inlägg, galet mycket bilder, och sådant. Men det är lite roligt ändå kan jag ju känna. Izas drömmar om långt hår fortsätter helt enkelt..! :D
 
fotografier, phonepictures, tillbakablick | |
Upp