so lazy saturday.

Oj, inte nog med att jag fick sova ut inatt, sov nog tio timmar oavbrutet inatt. Såatteh, sliten? Kanske lite.. Inte riktigt hunnit pausa och komma i fas sen förra helgen ännu. Så att det är toklugnt i denna helg, känns ganska givet. Och det enda är väl att det iofs, har varit ganska fint väder. Men orken har inte funnits för att gå utanför dörren idag. Ibland måste man verkligen stanna och ta det lugnt också. Och det är en sådan helg. Nästa helg åker ju Albin ner för att vara i Linköping en vecka. Spendera lite tid med familj och vänner. Då är även NärCon... Som jag inte direkt berättat eller hypat något om, pga att jag inte fick ledigt de 3 dagar jag sökte. Så, jag kommer med stor sannolikhet att missa NärCon. Det känns... Skitjobbigt. Men detta visste vi ju när vi flyttade att det kanske inte skulle gå. En liten dos hopp har ju såklart bott inom oss, och framförallt i mig. Jag nämnde det från min första arbetsdag, och jag skrev ner datumen och jag lämnade in ledighetsansökan 27 april. Men, när man är sommarjobbare, så har man inte "rätt" till ledighet, OM det kanske inte är läkare, eller begravning då kanske. Så det känns. Tufft. Och ganska jobbigt att missa. Det hade blivit mitt fjärde NärCon i år. När vi bodde i Linköping var ju inte jobbet ivägen, då kunde jag fortfarande åka på eftermiddagen. LITE svårare med det nu liksom.
Försöker och arbetar med mig själv att inte bli bitter och arg, även om jag redan varit det en vända. Blev ganska ledsen tillochmed. Men jag vet och förstår ju varför. Mirakel kanske kan ske. Det beror helt på antalet ordinarie som är tillbaka v.30. Så det bor en liten gnutta hopp kvar, men försöker ha inställning på att det är kört så jag inte ska bli ännu mer besviken. Det som gjort allting extra surt är ju att vi planerat sen förra året att vi skulle gå med Anton och My, och har verkligen verkligen sett fram emot det sååååå mycket. Det känns bara jobbigt nu med det helt enkelt.
 
Men nu vet även ni, att det jag sett fram emot i sommar, inte blir av. Får inte ge upp helt enkelt riktigt ännu, vi kommer ju fortfarande ha en bra sommar, även om NärCon inte blir av. Såsom att kanske kunna ta lite extra ledigt i höst kanske, och sen åka på lite äventyr här. Och helgerna är ju fortfarande våra. Liksom.
Så, nu har jag vågat skriva ner att NärCon inte blir av. Go me...!!
 
--
 
I övrigt då? Jodå, har redigerat lite idag. Lite till från mammas firande i Vikingstad. Det kommer komma några vid ett annat tillfälle. Tillsvidare, får ni en halv bild på något två otroligt söta barn.
Så otroligt söta. Hållandes i handen <3
 
Och sen, den otroligt mumisga tårtan plus inte utslagna liljor xD. 
Ha en fin lördagkväll! Nu ska vi fortsätta vårat slappande....!
allmänt tjafs | |
Upp