En vecka kvar.

Om ganska exakt en vecka, sista januari, går flytten från Linköping till Boden. Det känns helt sjukt. Sambon kommer hem från sitt jobb, lördag morgon. Det blev natttåg hem denna gång, för det var billigaste alternativet. Det är kanske segt med 16 timmars tågresa, fast när det kostar billigt så får man ta det som det är.
 
Här hemma försöker jag att inte stressa upp mig mer än nödvändigt, det går sådär. Vaknar pepp på morgonen, allt som ska fixas. Fastnar givetvis, lite för mycket vid datorn. Ska dock, efter detta inlägg börja städa. Igen.
 
Jag har nog aldrig städat så ofta som denna vecka, mycket fram och tillbaka. Ordning och inte ordning. Skräpet hopar sig fram ibland, och sen ska det sorteras och göra om.
Det blir lite.. Krokigt. 
Det är också folk man vill hinna träffa innan man åker, och det är svårt. Riktigt svårt. För man har själv en del att stå i, och det ska passas med tider, scheman och annat. Det blir rörigt. Så är det.
Det viktigaste är väl ändå att kontakten fortfarande hålls sedan. Det är en utmaning ändå kan jag känna. 

Måste även säga att det är riktigt kul att ha börjat om med ny blogg. Jag vill liksom blogga lite hela tiden känns det som, men försöker att ta det lite varsamt framåt. Och sen kommer det bli mer bilder sen också. 
Jag kommer nog dela lite här innan flytten med, men det som börjar nästa vecka är mer relevant för bloggens framtid sen. 

Nu är det bara en smygstart... Jag kunde inte hålla mig längre.
Vill dock dela med mig av lite bilder, lite orelevant till resten av inlägget, men några bilder jag blev nöjd med som jag tog runt julen, och sen några från när jag var hemma i Vikingstad. 

Jag hoppas att kunna bli ännu bättre inom astrofoto när vi kommer upp till Norrland. Jag längtar ihjäl mig.
 
 
 
allmänt tjafs, fotografier | |
#1 - - Annie - Fotograf i Linköping & Stockholm:

Så spännande med flytten, det närmar sig verkligen nu!
Kul att du blivit mer bloggsugen också :)
Superfina bilder!

Svar: Ja, släpet är bokat nu med! Så, det närmar sig för varje dag! Superpirrigt !! :DTack :)
Iza aka izumii

#2 - - Simon G:

Vilka fina vinterbilder! :)

Svar: Tusen tack!!
Iza aka izumii

Upp