i skogen, andas man lite bättre.

Åh, det var så skönt idag. Och all iver att komma ut gjorde att jag glömde saker, såsom fjärrutlösaren till kameran för att hjälpa mig ta mina "selfies". Gah, vad sur jag blev när jag upptäckte det. Och pga ren och total lathet så hoppade jag stativet med. Mycket för att jag som sagt, blev för lat. Jag orkade inte bära på det.. Tänkte jag kanske hittar en bra stubbe i skogen liksom. 
 
Jag kände mig sådär töntig idag igen, där i skogen. Jag fick minnen till scouterna, och hur gott och fint det luktar och är inne i skogen. Just doften av alla granar/tallar, mossa osv. En doft som jag, jaa. Inte ens kan beskriva rätt känns det som. 
Kände mig rätt goofy när jag tog bilden, men i efterhand så blev jag ändå rätt okej med den. För jag gillade just detta. Ta några djupa andetag och försöka få den lugna känslan att synas i bilden. Det är lite svårt ibland.
 
Och där jag går, så var det kanske inte superbra att gå. Ett skidspår lite mer inne vid elstolparna, vilket i sig innebar att ja, man kunde helt plötsligt sjunka ner och ha snö upp till knäna. Lite hårdare snö med, iom att det skiftar mellan plus/minus på dagar och nätter just nu. Det verkar säkert, sen från ingenstans så tycker gravitationen att nej, NU ska du åka ner i snön. Jag bara skrattade åt det...! 
 
På bilden nedan, så är det själva skidspåret där det är ganska hård packad snö som man inte ramlar omkring i. De andra är när jag gått in lite i skogen.
 
 
Jag blev väldigt tillfreds när jag gick omkring här. Även om jag vid denna bild, den sista där, ramlade ner i en djup snödriva...! Hahaha. Höll på att ramla in i stenen... Så, skrattade vi igen och sen gick vi vidare.
 
Okej, jag ska inte bildbomba mer precis just nu. Kan ta de andra bilderna i ett annat inlägg.
 
Men jag blev verkligen lugn på insidan idag. Ingen musik i lurarna ens. Bara lyssna. Skratta och höra vinden mellan träden, granarna. Lite stadsljud då jag inte gick så långt in i skogen, men ändå. Bara tanken. Jag borde verkligen gå ut i skogen oftare. Det är verkligen en terapi för själen. Att andas lite lättare, att andas lite mer. Det är så otroligt skönt. Det var magiskt där idag. Jag hade driv, inspiration och kände mig kreativ. Även om det inte gick som jag tänkt, så vart det ändå mycket bilder jag vill visa er. Och med text också, utan att det blir för långt. Så, pausa Iza, pausa. Så ni som läser hinner ta in också! 
 
Gud, det var så fint.
 
Den sista! Nu ska jag försöka redigera det sista, slänga upp några på min flickr också. 
 
God kväll!
/ norrskensskytten - izumii
allmänt tjafs, fotografier | |
#1 - - rememberthiis.blogg.se:

Fina bilder!

Svar: Tack !
Iza aka izumii

#2 - - Annie - Fotograf i Linköping & Stockholm:

Härliga bilder som andas skog!
Det är verkligen skönt att vara ute i skogen och tanka energi :D

Svar: Tycker du att de gör det? Kul om känslan gick fram :D Verkligen, idag är det lite mer mulet och sol istället.
Iza aka izumii

Upp