fin dag med sol.

När man redigerar bilder brukar jag använda mig av youtube i bakgrunden, något jag normalt inte brukar lyssna på musik på, förutom olika chillstep mixer osv. Hittade just denna: Youtubelänk. 
Klicka på länken, tyckte den var .. Helt fantastiskt. Får rysningar emellanåt. Hur mysigt som helst. Annars kan det bli en del med Vexento .
 
 
Himla go musik att redigera till. Jag brukar ju ha lite playlists osv när jag åker bil, eller sådär ibland på jobbet. Men just nu har jag himla problem att välja. Som van iTunes användare och nu använda andorids playMusik, så stöter jag på problemet att dels, widgeten för hemskärmen måste man välja till, dvs, den dyker inte upp per automatik som det gjort med iPhones.. Lite småjobbigt emellanåt. Så föredrar ju spotify då, men jag har ju inte riktigt all musik där som jag annars har..Vilket också ibland är jobbigt. Men funkar. Just nu spelas det en del på våran "Booooden" lista, som vi ordnade med i samband med resan upp. Efter ett tag blir det dock utjatat.. Så får smått panik. Stod i veckan och körde Vexento i typ 2 dagar, i 8 timmar. Jag hade en dålig vecka med taskig energi, så för att hålla balans lugn musik. Funkade rätt bra. Nu får vi se hur denna vecka blir.
 
Påtal om redigera likväl sådär, så tog jag och sambon en promenad idag. Det var så fint väder, så passade på. Tog lite bilder längs vägen, och det är rätt fint nu när snön smälter, isen smälter. Och på ett ställe längs strandpromenaden kunde man höra vattnet slå mot isen intill, sådär som det låter som sommaren så mycket mer i bäckar/forsar osv. En förnimmelse till sommaren, sååå härligt ljud.
 
 
Bokehn nu sådär i våren alltså. Kärlek på det. Ser så mycket fram emot när allt börjar bli mer grönt häromkring. Fotografera mer porträtt också, kan ju bli att jag hamnar som modell, men ska se om jag lyckas hitta någon ibland som vill bli fotograferad här i Boden också. Men just nu har jag inte träffat så många härifrån, ska se om jag kan hitta lite aktiviteter, tror det finns ett fotogäng, fotografer i Boden, som jag kanske tänkt kolla upp. Samt att jag överväger ju typ någon form av dans, eller träning av något slag. Så då kanske man träffar lite folk. Får hoppas. Vore trevligt att finna någon man kan umgås med, och kunna fika fota, och bli vän med. Så att säga. När alla uteserveringar börjar kommer det nog bli mer att visa sig ute också. Det är ju faktiskt lite så det blir, då dyker alla människor fram helt plötsligt. 
 
En fin dag har det varit iaf. Imorgon börjar vi jobba igen efter lite långhelg. Sen blickar vi framåt mot maj, och hemresan i slutet i maj för besöka vänner/familjen. Ser lite fram emot det faktiskt. Saknar dem!
Här är jag med mina syskon + lillasysters man (den långa bredvid bruden), från hennes bröllop i augusti. Vi borde bli så mycket bättre på att ta en ordentlig bild på hela familjen emellanåt. Men, jag älskar bilden ändå. Fotocred till Albin ♥
allmänt tjafs, fotografier | |
#1 - - Johanna:

Vad fint med så många syskon, har alltid velat ha fler! Och lite roligt att ni alla ser så olika ut😊

Svar: Jaa, det är en stor familj jag kommer ifrån.. Och mycket härjande har de också blivit! Haha, på gott och ont. Syskonbråk är tog för vanligt ändå :D
Iza Palm

Upp