blurry

Åh, nu ska jag ranta igen. Kul va? Nejvars, men det har varit en så jobbigt tid just nu. Stressig och mycket som ska lösas. Jag vet att jag påpekat det ett tag nu, också en av orsakerna till att inläggen varit färre, och även mindre bilder. Det är svårt för mig just nu att hitta fokus. 
Vara mamma, hitta nytt jobb, och få ihop rutiner med förskolan och samtidigt få tid över till fritid, där jag kan fotografera mer än bara Elvira och Oden. Tid att städa hemma, tid att vila, återhämta och komma i fas. Ja, det är lite lurigt nu. Jag har alltid haft svårt att hitta balans. Även om det verkar som allt är i sin ordning, så är det mentala planet inte med. Alls. 
 
Men om vi bortser från allt det jobbiga mentalt, så är det ändå rätt bra. Det svåra är egentligen lätt, det jobbiga är egentligen bara hjärnspöken, och rutiner handlar bara om att faktiskt sätta den där man vill Vi har någon slags rutin ändå, men samtidigt är det alltid lite hit och dit med dem, att de försjukts lite emellanåt. Och det händer ju, även i det normala livet. 
Jobbet, är lite klurigt. Det är ett vägskäl lite just nu. Jag vill inte sluta med det jag gör, men det är inte hållbart om jag inte kan få det jag vill ha heller, så just nu är det jobbigt. Men så snart jag troligtvis lyckas hitta ett jobb, under denna pandemi, och allt det där, så kommer det faktiskt lösa sig. Det har det gjort förut, och det kommer det göra igen. 
 
---- 
 
Så, vart är vi någonstans då? Jo, Elvira har åkt på öroninflammation, (typ första tydliga sjukdomen med pencilin), så vi har varit hemma sedan i tisdags. Imorgon är sista dagen med medicinen. Är tacksam för det, för det finns fan inget som är så hemst att få i de små liven medicin med en spruta i munnen.... Låter bara hemskt. Stackars plutt. 

Har jobbat lite på mitt gamla jobb, innan flytten till Boden. Känns bättre när hon som mobbade inte är kvar, men det är ändå en lustig känsla. Inget är sig likt, men har ändå jobb så pass att man är helt slut på em. 
 
Börjar få in en hyfsad rutin på helgerna med med Elvira, vilket är skönt. Men det är lite till att ordna med tills det blir helt bra. Allting löser sig som sagt. 
 
Nu ska jag snart krypa ner och inta november imorgon.
 
 
känslor, personligt | |
#1 - - Emma:

Bättre tider kommer! Även om det inte känns så ibland.

Och vilken gullplutt på sista bilden, haha! <3

Svar: Jo, jag vet, egentligen. Men det behöver bara komma ut lite då och då med. Tack!
Ja, alltså, dog lite när jag såg bilden i kameran <3 HAHA
Iza aka izumii

Upp