minus 24 och klarblå himmel.

Vädret är vackert, motivationen lite seg och ja. Kallt. Det var dryga 27 minus när jag vaknade, nu runt 24. Jag tänker att jag kanske ska ta en promenad ut. Kanske, jag är lite seg. Jag borde, men motivationen som sagt, den är inte som den ska. Tröttgris så att säga. 
De allra flesta blir ju aspepp av ljuset, mer sol och D-vitamin osv. Men jag liksom, blir trött. Framförallt när våren nalkas, inte min årstid så att säga. Därför är jag dels glad över att det ändå inte blir riktigt samma vår här, mer vårvinter. Det är ganska mysigt, och härligt. Knastrande sol, och mycket vatten som forslar i skogen och sådär när det börjar smälta. Jag skulle vilja våga påstå att vatten nivåerna i år, bör återgå till mer normala i år. Är ju visst snökaos nere i söder nu, lite märkligt. Men kul. Så det finns nog snö när vi åker ner söderut imorgon kväll, bör komma hem fredag på eftermiddagen. Ska bli mysigt att åka hem, gå på teater, träffa Emma, som för snart 6 år sedan flyttade till London för att bli skådis/regissör. Rätt grym tjej. Jag har saknat henne så det gör ont ibland, en av de personer jag känt längst i mitt liv.
Från sommaren 2012, en av få bilder som finns ! :P Men det gör inte mycket, allting som är bra finns inte alltid dokumenterat, mest minnen. ♥
Ska iaf bli väldigt roligt att se henne uppträda igen, och kanske hinna ses något utöver föreställningen...!
 
-
 
Och givetvis, det bästa blir ju såklart att jag i år kan medverka på Villes 6 års kalas ! Mer om det i ett annat inlägg. Men det är typ bonusen denna helg när vi åker ner. ♥
 
Bjuder också därför på 2 äldre bilder från ett somrigt Linköping, översta från Bergs Slussar, och den andra vid Länsmuseét i Linköping, en baksida av huset och en tid jag kände mig "artsy", så att säga. Men, jag vet att linjerna här inte är raka.. Men det är OK...!
Så, får se om jag kommer utanför dörren idag. Vad tror ni? 
allmänt tjafs, tillbakablick | |
Upp