ignite

När det är höst runt hörnet, tenderar min hjärna att gå på högvarv. Det är något som alltid varit där. Höst på min planet, och jag dansar i höstlöv med converse och palestinasjalen slappt virat runt halsen. Skogen är fuktig av gårdagens regn och löven skiftar i gult rött och orange. Det kommer älvor som dansar, rör sig likt en dröm. 

Höst. Alltid alltid varit en favorit. Iaf så länge som jag kan minnas. Det är något med alla färger innan de kala träden kommer. Och sen förhoppningsvis en massor med snö. Det vackra vita som bryts av. Skapar en tystnad som jag inte trodde fanns. Vitt som puder. Gnistrande och bitande kall. 

Med mörkret kommer mörkerrädslan. Den är större än allting dagar när allt känns meh. Inget som märks av, när allt är i balans. Och de där nätterna där det inte spelar roll, mörkret skrämmer bara ändå. Den klara stjärnhimmelen talar om för oss att vi är små bitar av ett gigantiskt universum. Fröken grön tar tillfälle och bjuder upp till dans. Det kan vara från 30 sek till timslånga perioder med olika intensitet och färger. Ibland med rött och lila. Någon har sett gult ish liksom blått. 


Höst. Stickade tröjor, långkalsonger, varm O'boy och öppen eld. Närhet, långa promenader i ett hav av eld. Alla färger sprakar. Hösten ger mig så mycket att tänka på, tänka på saker såsom varför löven blir röda eller bruna. Gula eller behåller sin gröna färg. När löven tappar fästet, ger dem upp för vintern? Tappar fästet fullständigt. 

Förra hösten hände det så mycket. Utbildning, nytt jobb och jag stod inte still på några månader. Men jag njöt av de stunder jag kunde anamma nya andetag. Tystnad i skogen vid ledig tid. Att andas och sova bredvid honom, den finaste människan på denna jord, om du frågar mig. Min vackra underbara bästa sambo. I höst firar vi 3 år, och jag är så lycklig med honom bredvid. Han blev min. På hösten. Kärlekshöst.  


September runt hörnet. Mörkret kommer snabbare nu, och jag längtar att få ännu en fartfylld höst med kärlek, hundgos träning och stjärnklara nätter. Odens förstå snö. (Jag lovar bilder på detta spektakel) . 

Det är fint att vara vid liv. Det är fint att ha så många fina människor i sin närhet. Det är en fin känsla. 


Höst. Du är så välkommen.

allmänt tjafs, känslor, mindfulness, personligt, phonepictures | |
Upp