Fredagslycklig.

Något som jag älskar är när man vaknar av att ens älskade kryper intill och håller om mig, och precis just så, vaknade jag imorse. Inte av klockan egentligen, utan av att jag kände hur Albin kröp sig nära intill, höll om mig och log nog i sömnen av glädje. Det kändes iaf så även om jag själv inte såg hans ansikte. Imorse var en sådan fin morgon, den började sådär perfekt morgonmysaktigt som det kan bli. Helt underbart. 
Det var varmt imorse, och klarblå himmel på väg till jobbet dessutom. Hela luleälv var spegelblank, och jag visste inte riktigt vart jag skulle ta vägen. Det var så otroligt vackert. Jag hade ju inte kameran med mig, förutom mobilen och det var så sjukt läckert. Jag spammade upp 2 bilder från älven, och jag tog kanske 10 tal bilder. 
Älvor som dansade lite längre bort i skuggan och bröt fram lite vid solens strålar. Det har varit en fuktig natt, och det är så jävla vackert. Det är få saker i livet som är så otroligt läckert som just detta.
Stillheten, ljuset, och blå himmel. Älvor som dansar över sjön och solen som kämpar med att lysa in genom träden. Ljuset är så otroligt magiskt just där och då. 
 
Fredagsglädjen var gjord innan, och förstärktes helt klart av de 10 min extra det tog mig att åka till jobbet idag. Det var värt varenda sekund av det. Att jag tog mig tiden imorse var guldvärt. Att jag tillät mig själv att göra något jag älskar. Beundra och fotografera. Att känna sådan glädje över något som kan kännas så litet, men så ofanligt stort.
Hela dagen har jag varit genuint glad, lycklig. Trots att maskinen bråkat, strulat så har jag bara lett igenom det. Hoppat fram liksom. Och jag var HELT slut när jag kom hem. Fick faktiskt lägga mig och vila en stund, kanske en timma eller två. Haha, det tar ordentligt på krafterna att vara såhär glad för mig tydligen. Men det gör ingenting, egentligen. För det är helt jävla fantastiskt att jag är såhär glad idag, jag trodde aldrig när depressionen var som "värst" att jag skulle bli såhär glad. 
 
Det bästa med denna dag är att det fortfarande är fint ute, så ska minsann packa ihop kameran för lite fotosession/äventyr med Albin nu ikväll. Det ska bli så mysigt. Så, nu ska jag hoppa in i en dusch, och göra mig åkklar för att inspireras, glädjas och göra det jag älskar med mannen i mitt liv, min underbart fina älskling Albin ♥
 
Bilderna från min instagram
 
Flickan och hennes Soldat ♥
 
 
inspiration, känslor | |
Upp