ett magiskt vinterland.

Okej, ja. Ni har säkert tröttnat på allt vad snö heter, och våren är ju bara runt knuten etc.. Men, för mig, som fullkomligt älskar snö så är det så fint att för en gång skull uppleva snön. Att ha riktigt ordentligt med vitt omkring mig. Och här uppe i norr kanske vi har snöhögar kvar till maj, så som folk har berättat för mig. Men vad tusan gör det då? Sen kommer solen i stort sett inte gå ner. Vet ni hur mycket idéer jag har tills dess? Att utföra under sommaren? Shit, jag ska börja skriva ner dem. Och kanske får jag liv i fotografen i mig som du kan boka igen. Kanske göra en liten affärsidé till slut? 
Mycket kanske, mycket tankar, mycket drömmar. Just precis nu är jag bara nöjd om jag tar mig genom månaden rent ekonomist. Det är kärvt, men det går an. Det handlar faktiskt så enkelt bara om planering.
 
Och för övrigt, var det inte snön jag pratade om i början? Haha, shit. Jag är hopplös på det där med röd tråd ibland. Hursomhelst, idag så var jag lite lagom energisk och tog en promenad med kameran till skogen. Det går ju ett motion/skidspår ganska nära här intill, och så kan man ju hoppa ut från spåren in i skogen. Det var tur vi köpte både kängor och termobyxor.. Hade snö upp över knäna idag! Och det är en mysig känsla. Att pulsa fram. Lite svettigt såklart, kändes som ett rätt intensivt träningspass faktiskt. Helt mör i både ben och fötter. Mina otroligt spända vader hatar mig vid att vänja sig vid relativt höga kängor osv. Dem gör ONT. Det är dock så värt det. Det släppte sen. Och, jag ramlade inte alls lika mycket idag som sist. Kunde till och med sätta mig ner på sina ställen. Bara titta på allt snöbeklätt. Jag bara ler vid tanken, sååå fint.
 
 
 
Det är så himla fint, och det gör mig så glad att få ha det såhär. Och vetskapen om att se norrsken både vår och höst/vinter sen. Ja, jag ser också fram emot våren här. Men jag tänkte att det är bäst att vara här och nu. Inte jaga framåt mer än vad jag kan se. Enda framåttänket jag har, är att till hösten ha börjat med yoga.
Och givetvis, ha ett jobb innan sommaren. Gärna inom en vecka. Så, sökandet fortsätter! Och jag tar de nej jag fått med ro. Det var inte mitt jobb helt enkelt. En dag i taget. 
Jag har en del sökningar ute, så oroa er inte, de andra jag varit på intervjuv med, är fortfarande i väntan på besked. Och jag hoppas att något av dem nappar!

/ norrskensskytten - izumiii
fotografier | |
Upp