sakta men säkert.

Det är inte många knop just nu, återhämtning och bara varva ner. Ladda inför att flytta till lägenheten, för just nu är vi hos Albins mamma i Boxholm. Vi skrev på kontraktet i måndags, och på fredag nu ska vi kvittera ut resten av nycklarna. Sen är det nästan dags att börja montera våra möbler och möblera i lägenheten. Så skönt. Vi längtar. Men vi är samtidigt väldigt trötta och möra efter resan. De sista två veckorna var rätt intensiva med jobb för mig, städning av lägenheten så noga det bara gått uppe i Boden, och krypa på knäna för att verkligen skrubba varje hörn alltså.. Helt slut med andra ord. 
Idag är väl i princip första dagen med någon slags energi alls. Men, det har också inneburit att jag sovit 1-2 timmar mitt på dagen också. Somnar ändå alltid innan 12 på natten, nästan vid 23. Som senast. Så ja, det säger väl en del....?
 
Trots detta, tog jag med mig kameran ut igår, på kvällspromenad med finaste Oden och Alice. Otroligt gött att känna skogsdoften och se hur allt är någonstans påväg att bli mer och mer grönt. Norrlands skogar är magiska på sina sätt, men det är någonting med skogen rent generellt. Man andas igen, man får tid att bara vara. Och prata om allt mellan himmel och jord. Det är så himla fint. Och jag blir så glad. All stress liksom rinner av en och man .. Ja, andas igen helt enkelt.
Lyckades få dem sittandes bredvid varandra! Det gick ganska fort som tur är, de är ju trots allt riktigt busiga emellanåt när de får gå ute tsms såhär. Helt underbart dock.
Sådana här vägar, där det finns så små avstickar stigar överallt, det är kärlek. Och ljuset innan det blir stjärnor som tänds på himlen. Åh, för första gången så njuter jag lite av vad våren har att erbjuda. Om än att den där eländiga tröttheten också gör sig påmind. Och den finns tydligare i samband med gradiviteten med. Känner att det ska bli lite mer energirik kost framöver... Det är och har varit lite ostadigt med den emellanåt just nu...
Vackert med skog alltså, helt sinnesjukt vad underbart det är ändå. Och så är det ju fullmåne ute idag, och man ser stjärnorna. Men, har inte fotat något idag faktiskt... Men det kommer nog mer snart igen, det känns som så i kroppen iaf. 
Nu ska jag snart vila lite och sova för natten. Är som sagt så sjuuukt trött nu för tiden.  Jag har ju redigerat via laptop nu, så ser bilderna knasiga ut är det mest pga det, eftersom de dessutom är redigerade på en laptop... Men, det är en liten bildbomd på hur dagarna typ ser ut just nu. Skogspromenader, vila och återhämtning. Lite så kommer det vara just nu. 
Nästa vecka ska vi se när både jag och Albin kan börja jobba, samt på ordning på nya lägenheten som sagt. Mycket nu, så all vilotid vi kan få är helt enkelt guldvärd just nu. 
allmänt tjafs, fotografier | |
Upp