pregnancy glow

Man säger att man verkligen lyser när man är gravid, det ryktas så iaf. Jag har inga direkta referenser till det, men på dne här bilden skulle jag vilja påstå att jag åtminstonde lyser lite:
För det första, jag ser så himla glad ut. Vilket jag verkligen tycker om. Jag fortsätter med att kunna använda mina vanliga kläder. Dock kan jag känna att jag hade velat ha bättre klänningar... De jag har är lite korta, alt för långa. Och såklart, utan fickor.. Jag är sådan där som gärna har klänning med fickor på. Tur att jag har bekväma kläder ändå dock. Linne och sköna, lite större shorts. I like helt enkelt.
Snart midsommar med, firas i Blåvik. Kommer bli mysigt, ska ta så mycket bilder jag bara kan...! :D Promise. Känner lite småglädje i det emellanåt, men hoppas den stora kameran hinner komma innan fredag... Vore skönt. Men får se.
Lite andra bilder jag tog i Blåvik igår:
Älskar den här vägen in till stugan i Blåvik, den kurvar så fint, och är bara sådär typisk sommarcharmig, eller hur?
 
Anyhow, nu ska jag återgå lite till soffan, en skön dusch och sen sova. 
Vi pratade lite om det häromdagen, hur är sömnen som gravid, osv. Det sägs ju att man sover lite sämre. Och jo, visst kan jag kan väl sova dåligt. Men oftast, när jag väl hittat en position (för det är den biten jag kämpar med just nu), så somnar jag snabbt och sen ligger jag kvar så i flera timmar, tydligen. Enligt sambon. Jag vrider mig inte så mycket längre alls tydligen.
Jag har ju haft perioder, där dels mina roliga fluff frisyrer spelar in, vridit mig sjukt mycket i sömnen. Har hänt att jag vaknat på kuddarna, liksom. Sidled på dem. Istället för fötterna i botten av sängen... Men nu ligger jag tydligen still. Vaknar som mest pga kissnödig. Ibland flertalet ggr, ibland bara 1 gång /natt. Allt beror lite på hur mycket vätska innan sova, och ibland bara i ren panik super kisnsödig för att någon sparkar på blåsan...
 
Men, jag vill ändå säga att jag tycker jag sover hyffsat. Någonstans mellan 8-10 timmar /natt... Så jag antar att jag tillhör de lyckliga som får sova trots gravid. Verkar som så många inte kan, eller får speciellt mycket sömn. Får hoppas vi har lika mycket tur efter lillplutt kommit ut!
Enligt appen är det dryga 24 dagar kvar till BF, men det kan å andra sidan hända precis NÄRSOMHELST nu. Sjukt läskig tanke för övrigt, men samtidigt väldigt mysigt. <3
 
Saknar ni något som ni gärna vill att jag skriver mer om, gällande gradivitet eller annat? Låt mig gärna veta :D
Jag har ju lite pauser då och då, eller skriver inte varje dag, men det verkar finnas några få läsare som fortfarande kollar åtminstonde. Just nu är det dock "lågt" antal på 4-5 st som mest. Det gör mig ingenting, men det är roligt att iaf göra er glada oavsett :D
Nu, soffan som sagt. 
fotografier, gravid | |
Upp