lite grön lycka.

Jag tog mig ut! Jag fick fota lite sjtärnor, och lyckligt nog så slog jag dubbelt och fick se lite magiskt grönt tillsammans med Albin, vilket var väääldigt underbart. Inte alltid vi sett starka norrsken tillsammans, så detta var helt klart ett av de starkare vi sett tillsammans. Lycka. ❤
Åkte till Buddbyn, i brist på plats i huvudet, dvs, oklart vart jag ville fotografera. Det är och har blivit ett litet standard ställe precis utanför Boden. Lilla huset rakt fram har hjälpt mig att sätta fokus ganska bra. Men, som alltid vill man ju alltid komma längre ut, och gärna ha kanske norrskenet precis ovanför en, sådär som man ser alla andra ha det. Dock är det ju helt amazing att se norrskenet ändå. Det är för satans vackert alltså.
I 31 minusgrader så tog jag tog bara 30-talet bilder, eftersom kameran ja, nog för att den är vädertålig, men ikke så pass att jag vågar ha den ute för länge i kylan faktiskt. Känslig? Ja, lite. Alltid rädd att kameran ska förfrysa. Övervägt att försöka fixa en slags liten tröja till den för kalla dagar xD 
(Lite overkill?!)
 
Är det bara jag som är sådär nojig med kamerautrsustning? 
Nåväl, det var en väldigt fin show vi såg, och sedan begav vi oss sakta hemåt igen för att värma oss. Måste ha lite koll på norrskensprognosen lite mer, och vara lite mer förbered.. Drömmen är att åka till AuroraSkyStation fortfarande. Men det ska vi nog hinna med innan vi dör..! Haha. Men det skulle vara sååå coolt att få vara där. Verkligen.
 
Anyhow, mer foto hoppas jag det blir framöver, måste se till att komma ut mer med kameran, varit på tok för lite äventyr senaste tiden. Nu ska jag ta det lite lugnt, kanske städa lägenheten idag? Maybe, det är, hör och häpna: MOLNIGT igen :D
fotografier, norrsken, nordlys, polarsken | |
#1 - - Helena - Oh darling, let's be adventurers:

Såå fina bilder! Och så kul att du kom ut ändå.

Svar: Tusen tack Helena ! :D Var jätteskönt trots att det var väldigt kallt xD :D
Iza aka izumii

#2 - - Jenni:

Men åh my godness så vackert <3 Vilken tur ni hade och tänka sig, det måste ändå vara en av det romantiska att få uppleva tillsammans med sin käraste <3 åååh era lycko ostar ;)

Svar: Tusen tack Jenni! :D Det är onekligen speciellt att se norrsken med sin älskade vid sin sida <3
Iza aka izumii

Upp