trötthet, och graviditet.

Torsdag, tröttheten intar sin plats. Snart går jag in i vecka 28, och imorgon är det exakt 3 månader till beräknat datum. SÅ sjukt. Vi har ordnat med barnvagn och litet smidigt skötbord. Det finns mycket kvar att fixa med, men ekonomin säger "vänta lite va". Så, det kommer bli lite sista minuten fix eller vad man ska säga. Dock, har jag ju syskon, som har barn och det kommer ju hjälpa lite, med eventuellt kläder etc. Så det är jag tacksam över. Samtidigt vill vi ju också köpa lite själva med. 
Fotot är från 2 april.
 
Tänker också att jag vill dokumentera så mycket jag kan med magen, men känner mig så.. Inte superfin direkt. Och att magen känns så liten under kläderna, men stor så snart jag tar av mig linnet eller tshirten osv. En halvjobbig grej. Alla besök hos BM är bokade nu iaf, fram till bf, och det enda jag hoppas på, är att slippa göra glukostestet igen.
Tydligen gör man de först i vecka 29, här nere. Men jag gjorde det redan i januari, med tanke på mitt BMI på 30. De var så noga med att skriva det på kallelsen, "du får göra detta, bara pga ditt BMI" . Jag hatar bmi, jag hatar att jag är "tyngre" än jag ser ut, och jag hatar att folk inte tror mig när jag väl säger vad jag väger. De tror jag skämtar. Hej fett liksom.
Jag bryr mig egentligen inte om det, men det kan påverka mig lite mot min vilja på samma gång. Samma sak när jag berättar för bm att jag har borderline, skapar en del nervositet hos folk. Helt plötsligt blir jag en skär porslinsfigur, och de vågar nästan inte prata med mig.
Jättekul är det.... Haha.
 
Det roligaste i allt, dock, är ju att jag känt bebisen rätt länge ändå för att vara första bebis. Det sägs eller skrivs att det kan ta ända till vecka 24 nästan innan de kan känna de första rörelserna. Men, har känt något sen vecka 19 ungefär. Vilket känns rätt sjukt. Speciellt nu när man kan känna konturer av bebis, och nästan urskilja vad som är fötter, händer, rumpa osv. Så läskigt. Likadant att sparkarna är så tydliga numera, att det är lite läskigt. För starkare kommer de ju någonstans bara att bli. FREAKY. Och se hur magen rör sig när bebis rör på sig... Alltså, lite creepy, men ändå så mysigt. 
Foton tagna av Albin, den 6 april. Skogen är så fin häromkring just nu, så vill ta vara på varje möjlighet att fotograferas, och njuta av allting. 
 
Jag ser fram emot att få träffa den ,iille i magen. Jag ser fram emot och se hur "stor" jag blir i slutet. Lite att jämföra helt enkelt..!
Blir snart att gå och lägga sig också, är som sagt så trött nuförtiden. Är så märkligt att ha dagrutiner för första gången någonsin typ. Dvs, där jag sover hela nätter, vaknar av mig själv tidigt med mera. Läskigt att bli vuxen....
 
gravid | |
Upp