söndagsmood.

Albin har jobbat i helgen, i fredags kväll kände jag mig mest ensam i hela världen. Vi har ju haft nästan en hel månad där vi varit tsms hela tiden, så det blev så stört nu när han började jobba på nya jobbet. Och jag blir "hemmafru" just nu, pga riskerna i jobbet med gradiviteten. Så, jag går lite bananas, och vet inte riktigt vart jag ska ta vägen. Därav: ensam. Jag är långt ifrån ensam, jag har Oden, jag har min sambo, familj och vänner. Det är rätt uppenbart. Jag vill skylla allt på hormoner just nu, men det går ju inte heller. Haha. Att jag dock igår hade en uppenbar hormondipp kan vi skippa... Vem fan gråter för att man ska laga mat liksom?
 
 
Hursomhaver, för att helt ekelt få tiden att gå har jag spenderat förmiddagarna med att åka på diverse äventyr. Lite för att 1. jag ska komma ut. 2. för att Oden inte ska få tråkigt också, kombinera äventyr med promenad och foto är ju grejen.
3. för jag kan inte bara sitta still. 
 
Sagt och gjort, i fredags ett besök till lillsjön utanför Vikingstad, igår Laxberg/Ångbåtsbryggan i Boxholm, och idag åkte jag till Omberg. WOOP! Det blev dock mycket mindre foton än jag hoppats på. Dels pga att Oden inte riktigt får gå lös med mig just nu - kör stenhårt med att koppelträna nu, samt att då kommer också tiden när han väl får vara lös bli en mer belöning hädanefter. Det går dock bra. Bättre, det finns fortfarande indikation till små påhopp, men det går över betydligt snabbare nu. Från att bli stillastående uppåt 20 minuter, till att lösa det på nästan under minuten. Jag är sjukt stolt över det.
Lillsjön i fredags. Bubben blir helt gul av solen... <3
Skogen vid Laxberg - Ångbåtsbryggan
Mysig dag iaf, och blå himmel och sol. <3
 
Jag hoppas trots lite brist på energi och bildfokus, att det blir mer fotograferande framöver. Jag vill återupptäcka liksom, så jag inte avlider av tristess...! Hahhaa. Men, det är lite tricky just nu att fotografera med Oden, för i Boden hade jag ju mina places to go. Här måste jag bara hitta samma sak, och det kanske tar lite tid.. :p Det vet man ju inte. Men, det finns några ställen såklart som jag kan gå till, men återigen. Nu ska jag försöka och hålla mig till att få full kontroll med kopplet, liksom stärka relationen till Oden så vi får tillbaka förtroendet för varandra.
Om ni förstår vad jag menar?
 
Bilderna från idag kommer nog senare, vill ta mig igenom bilderna mer, och vem vet jag kanske fotograferar ytterliggare lite till idag? :D Jag hoppas åtminstonde det :)
Ha en fin söndag. :D Jag har asmycket jag både vill skriva och fotografera, men här får det räcka, det blev rätt långt ändå tror jag...!
allmänt tjafs, fotografier | |
Upp