sommar och sol?

Jodå, men nästan. Torrt som tusan ute och en önskan om att få regn i minst 2 dagar. Jajamen, så är läget. Det blir troligt inte några majbrasor idag heller. Det har ju redan härjat några skogsbränder, behöver knappast en repris på förra året kan jag tycka. 
Men, det är fint, och det kom en liten skur med regn häromdagen = björkarna tog åt sig allt som gick, och tillslut nu så blommar det överallt. Det börjar bli riktigt grönt, ÄNTLIGEN. Hatar gråtiden på våren, väntan. Tråkväder och bajs. Nej, våren är inte min favorit. Nu dock, när det faktiskt är mer grönt runt kroken, då är det helt enkelt lite roligare. Magiska ljustimmar på kvällen, förmiddagen med ibland. Underbart.
 
Nu ska vi se om jag kan avsluta det här inlägget, jag påbörjade imorse (innan 11), klockan är nu halv fyra. Jag kom av mig, pga promenad med Oden. Sedan åt jag lite lunch efter ha varit iväg 2 timmar med lillskiten, promenad kombinerat med ärenden. 
Från den senaste promenaden innan hemgång. Vid Bleckenstad går Östgötaleden i skogen, och jag passade på att kolla läget lite med den. Hittade en fin björkdunge som jag måste återbesöka och fotografera lite mer. Vi får se vad kvällen säger... Eller morgondagen.
 
Idag har vi även kombinerat hans promenader med mer träning igen. Det är dags att börja aktivera hunden med fler saker än bara promenad. Dvs, just nu kombinerar vi med rallylydnad emellanåt, och övar lite att få 100% kontroll. Jag fullkomligt älskar dock när Oden går på högersidan av mig, och jag säger "nej, andra sidan" - och han går till min vänstra sida. Sätter sig om jag stannar och väntar och sådär. GULD. Blir ju klart ännu roligare när man numera får lite godis på promenaden och när man gör som matte säger. Återigen, guld.
 
Testade spår på kursen igår också, och Oden fick skapligt bra betyg, vilket betyder att vi nu har en ännu bättre start att äntligen börja spåra med honom mer på riktigt. Vilket också innebär att nu jävlar ska vi spåra...! Ska fixa lite grejer till det, liksom ordna med lite egna rallylydnad kort osv. Det kostar gratis att hämta en app, och skriva ut sådana egna kort. 
Pratade lite om de här problemen jag har haft med Oden, och en sak som bidrar till det kan bero på att han kanske är lite "uttråkad" - han vill jobba mer. Men först nu har vi inte riktigt hittat exakt vad vi ska fokusera med. Men nu så... Nu har vi kött på benen. Man kan läsa till sig allt på internet, man kan köpa mentalstimulerings leksaker. Men det känns för oss inte rätt, vi vill jobba MED hunden också. Vi vill bara ETT liksom. 
Och det som trots alla "tråkgrejer", gör mig superglad, är att höra hur fin han är, och hur duktig han är på kursen. Och det känns sjukt nice att höra vilken fin kontakt vi har, när vi väl kör våra övningar på kursen. Så även om det är roligt att bråka med matte ibland, är det också ännu roligare när matte jobbar med mig - Oden
 
Nu vart det massor med text istället, men jag hoppas ni gillar det ändå. Fler bilder från stora kameran kommer framöver... Jag har bara inte suttit så mycket vid stora datorn, eller fotograferat supermycket.. Men lite har det blivit. 
Det är som sagt fint nu, maj månad entrar imorgon, och 2 BM besök i maj, varav ett nu på torsdag. Ska även göra cellprov innan det. WOHO! Men, det är inte långt kvar ändå alltså.
Vecka 30 (29+3) just nu, sinnesjukt ju. 

allmänt tjafs, phonepictures | |
Upp