september, du är vacker.

Inte nog med norrskenet igår, det var en liten stund av fotografi på dagen också. Lite mest genom bilrutan emellanåt, men ändå. September bjuder på sådant underbart ljus. Det är något med septembersolen som är extra magiskt någonstans. Man känner igen ljuset och värmen på ett speciellt sätt. Det är rätt nice. Kan inte alls förklara det, men just september morgnar och kvällar kanske är något av de vackraste på hela året. Ja, midnattsol är fantastiskt. Ja, vårvintern är superhärlig. Och ja, hösten i sig är alltid vacker. Men just morgonljuset, kvällsljuset. Nästan ljuset mitt på dagen, är det någonstans mjukt. Inte lika starkt och skarpt. Älskar hösten av den anledningen, det är klart solen är stark, men att den går in i en lägre position är aldrig så tydlgit som nu. Och ja, jag verkar vara väldigt förtjust i september. Något som slagit mig senaste tiden..
 
Det är ett fint ljus som sagt, älskar hösten. Tyvärr är denna dag fylld med regn, men små uppehåll. Dock ska jag trots det, så snart de blir uppehåll egentligen, ta och bege mig ut med kameran ändå. Regn, fukt och skog? Jag menar, komigen, det är ju helt amazing ändå.
Ska ta bilen och åka och se lite vart jag kan tänkas hamna. Men ska inte rusa iväg för långt heller.... 
Jag måste stanna till mer vid sådana här ställen framöver. Någon gång borde jag faktiskt ta med mig kameran en tidig morgon och göra detta. MEN, återigen. Jag är ingen morgonmänniska...! Hahha. Det är underbart med, när man knappt behöver redigera bildernna. Det är amazing, höstfärgerna... <3
Bokeh effekten och höstfärger, behöver man säga mer?
 
Jag måste fotografera mer och mer hela tiden under denna årstid, det blir mer tydligt. Jag är iofs, just nu på en bra bit att göra just det också, men det krävs lite mer emellanåt också :) Just nu får Oden haka på en del på mina fotoäventyr, och det innebär ju att jag måste ju såklart ha koll på honom också, inte bara bli helt trollbunden av skogen etc, även om det är svårt att inte bli, så är det helt enkelt så. Och ju mer Oden växer och blir mer och mer lyhörd på oss, kommer det bli mycket lättare också. 
Speciellt också nu när jakten är igång, på sina ställen och allt det där. Så måste vi vara försiktiga likväl. Vi får helt enkelt se vart bilen tar oss senare i eftermiddag, för det är nog mat som ska ätas innan vi åker ut iaf.
 
Nu ska jag sluta svamla och kanske faktiskt ta och vila lite mer innan äventyr!
Kram på er!
 
fotografier, inspiration | |
#1 - - Annie - Fotograf i Linköping & Stockholm:

September är verkligen magiskt!! :D

Svar: Verkligen !! :D
Iza aka izumii

#2 - - Maria Pettersson:

Sååå fina bilder! :)

Svar: Tusen tack Maria ! :)
Iza aka izumii

#3 - - minrefleksjon:

Vakre bilder! :-) Ha en riktig fin kveld.

Svar: Tusen tack ! Detsamma :)
Iza aka izumii

#4 - - Emma Engström:

Åh wow så fint! :D

Svar: Tack så mycket Emma ! :)
Iza aka izumii

Upp