magiska himlar, och vintergata

Det är något med stjärnklara nätter om hösten. För att inte tala om vintern sedan. Det är underbart att se hur stjärnorna börjar tindra så vackert på himlen om natten. Det är ganska vackert.
 
 
Det är så häftigt att kunna se vintergatan för blotta ögat, jag kan inte minnas att jag gjort det såhär tydligt innan. Vilket i sig gör det otroligt i min mening. Jag minns första gången här uppe när jag såg den som tydligast, 18 mars 2017.  Det var bland de sjukaste jag sett... 
Norrskenet var bara bonus.. Det var dock inte superstarkt, men där. Och likaså denna natt kom norrskenet på besök. Natten till den 9 september.
Rätt fint medan dimman som tog sig in över oss. Märkligt vackert. Det var en rätt sinnesjuk dimma på morgonen, lite silent hill känsla över det hela. Jag hoppas på fler klara nätter och mer norrsken. Och att fota norrsken med mitt numera 16-35mm är en dröm tbh.  Stjärnhimmlen överhuvudtaget med objektivet är rätt awesome. Nattens magi är underbar.
 
 
Sjuk dimma som sagt,,, Så vackert.  Har alltid velat ta en sådan här bild, och jag hoppas jag får ta flera i framtiden. Dimma, höst och norrsken med stjärnklara nätter. Helt enkelt magiskt.
fotografier, mindfulness, norrsken, nordlys, polarsken | |
#1 - - Rebecca Adnell:

Åh, norrsken är det bästa som finns!

Svar: Det är det verkligen ! :) Tack Rebecca :)
Iza aka izumii

Upp