magiska fröken aurora

Fredagkväll, och ledig. Fan, det är rätt gött. Jag jobbar som bekant varannan helg, och det innebär att den där fredagkvällen varannan vecka är lite extra mysig. Och just ikväll var det extra på allting. Tydligen. Senast jag skrev om norrsken så sa jag att det egentligen inte tillhörde det där extra starka, men det fanns där. Jag fick en grym preimär förra året, helgen innan jag började utbildningen till väktare. Idag fick jag lite mer show, äntligen. Var lite norrsken natten till idag med, men inte lika mycket liksom. 
Det är som norrlänningarna säger, det är norrsken så snart det blir kallt i princip, så dem är så vana vid det. Hur sjukt är inte det? För mig som innan flytten hit, knappt sett norrsken, blir jag bortskämd. Och jag vill kunna ta fina bilder på det. För det är så coolt att se i kameran efteråt också. Idag kändes det som det blev liiite misslyckat, med en del av bilderna, men i det stora hela är jag asglad. Och utan vidare, här kommer någrra godbitar:
 
 
Jag har fortfarande, haha, bekymmer med mitt nya stativ, jag är inte supervan vid att använda stativ, så det är därför jag bråkar med det.. Men det blev iaf ganska hyffsade bilder ändå. Norrsken är helt underbart, magiskt fenomen som jag hoppas att jag får skåda massor i höst. <3 
 
Nu ska jag dock stänga ner och kramas med min fina sambo. Oden snarkar redan, om än att han har haft lite överskott på energin idag. Den typiska springa runt som tusan innan han somnar....
 
fotografier, norrsken, nordlys, polarsken | |
#1 - - Jenni:

Åh vad härligt med norrsken! Så himla fina bilder <3
Det där med stativ är inte jag heller så himla bra på men jag försöker använda den så ofta :D Själv har jag inte möjlighet att ta mig ut och se norrsken så ofta :( Jag är antingen svintrött eller har ingen barnvakt. Men fina bilder är fantastiska och jag kan njuta av dom lika mycket <3

Svar: Det var riktigt najs, jag blir så glad och bortskämd när jag kan se det från balkongen :D Åh, jo. det är ju att det ofta är sent.. :/ Men snart syns det ju med tur tidigare på kvällarna med. :) Tack jenni! :D <3
Iza aka izumii

#2 - - Rebecca Adnell:

Har knappt upplevt norrsken själv - aldrig i sådan stor utsträckning. Det är en av mina största drömmar just nu!

Svar: Jag hoppas du får möjligheten, det är helt underbart !! :D
Iza aka izumii

#3 - - Maria Pettersson:

Det är verkligen något magisk med norrsken! :) Jag har sett det en gång, men inte så stort som du såg, hoppas på att få se mer en annan gång :)

Svar: Visst är det ! Helt galet underbart. Lite fördelen med att bo i norr.. Kan bli mer till kvällen/natten .. Så vi får se ! :D Hoppas du får se det igen :)
Iza aka izumii

Upp