höstdagar, september och livet.

Dagarna går ihop, september är awesome, men tung. Strider på insidan och tankar överallt. Det är mycket vilja, frustration och glädje. Jag och Oden har ibland tyngre dagar, vilket sliter på mig mentalt. Låt oss bara säga, att just nu är inte min diagnos till någon som helst fördel. Jag vill absolut inte skylla på något, alls. Men att vara så känslosam som jag kan bli, och är många gånger, hjälper helt enkelt inte just nu. Sen, har vi bättre dagar igen. Och de dåliga dagarna försvinner. Men jag skulle ljuga om jag sa att det inte tär på mig. Alltså, en slags glädjerus och eufori över höst, färger och att det inte försvinner i att det bara plötsligt kommer snö och askalla dagar. Det känns som höst, det är en typisk september. Lagom varm, lagom kall, höstig luft, kalla vindbyar och snart även den första frosten troligt. De kalla nätterna börjar sakta att komma hit, och det är någonstans fantastiskt. Jag längtar vinter, och snö. Mer norrsken och mera äventyr, förhoppningsvis. Allt i sinom tid. 
September bjuder in till oktober, och förra året kom det lite snö mitten på oktober, och senare slutet på oktober, sen låg det snö från kanske 16-17 november till nästan maj i år. Ni kanske minns när Boden var översvämmat? (2 länkar till tidigare inlägg)
 
-
 
Det blev en tur med Albin till Mjösjöfortet - Väldigt spännande, har inte varit där innan. Så det var väldigt kul! Dock, ligger det en del taggtråd på sina ställen som legat ja, sen väldigt länge. Så, Oden hade tyvärr en liten springa in i taggtråd incident, men det gick bra! Inga skador alls, men lite rädd och gnäll. Vilket är förståerligt när man springer och helt plötsligt så sticker någon dig. Jag hade själv blivit ledsen....! En helt episk utsikt btw, åkte tillbaka lite senare och fotade igen när solen lyste lite.
Utsikt, höst och ja, helt enkelt underbart vackert. 
En väldigt typiskt vacker septemberdag, tillsammans med mina hjärtan. Försökte ta bilder på mig och Oden också, det fick jättebra, tycker bilderna säger sitt...Jag har några till från denna dag, men ska redigera klart dem. Så, det kommer lite fler. Men vi börjar med dessa, för det var underbart fint där. Kommer troligtvis upptäcka mer omkring där vid annat tillfälle. :)

fotografier, hundliv - Oden, känslor, norrlandäventyr | |
#1 - - Emmaline:

Snyggt fångat med septemberkänslan så där :)
älskar näst sista bilden, ser så dramatiskt ut med himlen och ljuset <3

Svar: Tack så jättemycket Emmaline ! :) Det kändes nästan lite dramatiskt också. Älskar höstdagar med sådant ljus alltså <3
Iza aka izumii

#2 - - Åke:

Mäktiga bilder där färgerna fångas fint.

Svar: Tack tack ! :)
Iza aka izumii

Upp