a moment of peace

Som jag har nämnt, har det stundvis varit tuffa dagar. Med Oden framförallt, de där dagarna när han inte riktigt lyssnar, eller så. Utan är bara jobbig. Men, som med allt så är det så. Vissa dagar kommer säkert vara så nu under en tid, tills han blir vuxen framför allt. Det är tänder som byts, växtvärk och ont i munnen såklart. Gnälligt, skälligt och ja. Ni vet. Valpar... Haha. Men, nu har vi bokat tid för att han ska kastreras. För ja, vi har inga planer på att para honom senare. Och revirkissande etc, är inte riktigt för oss. När jag var hundvakt med Lennart, var det så skönt att han inte revirkissade. Och jag tänker att det är skönt att ha det så. 
 
Men, nu.. Anledning till rubriken. Det har varit ite tungt, och jag sov typ totalt 3 timmar igår. Med andra ord för lite sömn på 2 dagar, med 12 timmars pass. Inte en höjdare. Idag är jag ledig, och jag har fått sova. Oden fick sin långa promenad på morgonen som han brukar få, och sen så sov vi båda två lite till. Jag är väldigt trött fortfarande, men det är smällar man får ta. Så när vi vaknade lite senare på eftermiddagen, så drog jag med mig Oden till Åbergsfortet igen. Jag fotar mycket där just nu, för det är väldigt skönt att gå där, och det är bra terräng med för Oden tycker jag :)
Jag kände för första gången på jag vet inte hur länge, glädjen i att fotografera. Jag njöt, upplevde, och andades, med hela min kropp, sinne och själ. Oden var glad och upptäckte omgivningen och var väldigt nöjd. Jag tog en massor med bilder, nästan 300 faktiskt. var sååå skönt. Bara fotade, och bara njöt. Och jag har massor jag vill visa, men vi börjar med några stycken. Kan inte slänga upp ALLA, men det kan komma att bli ytterliggare ett inlägg med några fler. Det var så himla skönt bara. Och jag fick massor fina bilder på Oden, älskade hund. Men, nu, avslutar vi långa texten och avslutar med massor bilder:
 
fotografier, hundliv - Oden, känslor, mindfulness, personligt | |
#1 - - Annie - Fotograf i Linköping & Stockholm:

Underbara höstbilder :D

Svar: Tusen tack Annie ! :D
Iza aka izumii

Upp