om drömmar.

Vi har dem allesamman. Saker man vill ha, göra eller få. Uppnå i livet liksom. Nu är det här kanske otroligt materialistiskt av mig, men iom mitt otroligt stora intresse för fotografering, är det nog bara så.
Men ändå, sen jag köpte min första systemkamera, min Canon EOS 350D, har jag alltid drömt om att få äga en mer proffisionell kamera. Med dem där stora mäktiga objektiven som fotograferna hade. Alltid. Prylgalen? Ja. Kanske. Men, jag var samtidigt så väldigt glad åt den. Och det är jag fortfarande. Men, den kameran har nu min syster Anna. När jag uppgraderade min 350D, till en 450D. Fortfarande canon .. Såklart för mig. Jag har ägt systemkamera i 11 år i år. Jag har gått igenom, 5 kameror. 350D, 450D, 7D, 20D, och nu, sen 2013 har jag ägt min trojänare 5MarkIII. Och den drömde jag länge om. En 5markII har jag kollat på enda sen jag köpte min 350D faktiskt. Men så kom uppföljaren... Och den kostade massor. Men tillslut, så fick jag råd. Och det var så otroligt härligt. Jag var sååå satans glad. Helt underbart. 
En av mina första bilder med min 5markIII, som inhandlades 17 oktober 2013. 
Och en gammal copyright länk till en blogg som inte längre finns bör tilläggas.. Men iaf. Jag älskade den. Hur det blev med bokeh, etc. Helt magnifik i min mening. 
Idag slog en annan dröm in, jag har tittat också även på detta objektiv HUR länge som helst. Och med tanke på vad som ligger framför, samt att jag saknat ett vidvinkel med bredare vidvinkel, än det 24 mm jag har, så kom idag mitt nya Canon 16-35mm f/4 IS USM hem. Ett drömobjektiv. 
Tagen idag, med nya objektivet. Jag är superglad. Med mitt 24 mm hade exempelvis flaggstängerna blivit kapade:
Ni får ha överseende med att bilden är från 5 april förra året (letade som en galning efter en bild åt ungefärligt samma håll, med ungefärligt lika riktat. Men ja, en liten skillnad...!
 
Jag är iaf inte missnöjd med de bilder jag fotade idag, sambon tog även lite fina nya bilder på mig som jag ville dela med mig av.
En väldigt nöjd, och nyklippt Iza, de klippte ca 2 cm ungefär. Kanske inte syns mega mycket, men jag försöker fortfarande spara långt hår, se hur långt jag kan få..
Före jag klippte mig..! :p
 
Nu ska jag alldeles strax krypa ner bredvid sötnosen min, som är ledig imorgon och gosa massor ♥
fotografier, inspiration, personligt | |
#1 - - emma:

åh skulle med vilja ha en sådan kamera

Svar: Det är alltid roligt med systemkamera, men mycket pengar :)
Iza aka izumii

#2 - - Junitjej :

Fotografering är en trevlig hobby/yrke, som får en att se sig omkring mer noggrant.

Svar: Det är det, man ser världen lite annorlunda, om man inte stirrar sig blind genom kameralinsen och glömmer att leva livet också :)
Iza aka izumii

#3 - - Helena - Oh darling, let's be adventurers (en svensk reseblogg):

Visst är det underbart när man får uppfylla kameradrömmar?! Jag började också med en Canon EOS 350D - känns som en evighet sen. Är också väldigt sugen på just det objektivet som du har köpt nu men har inte råd just nu. En dag :)

Svar: Det är en av de absolut bästa sakerna i världen ! :D Det är väldigt skönt att äntligen ha fått köpa det man alltid velat ha. Läst och grubblat, jämfört osv. Men nu så.. :D Hoppas du också får råd en dag! :)
Iza aka izumii

Upp