lite snölycka ändå.

Idag blev det en tidig morgon, tvätta en del saker innan hemgång på fredag morgon. Längtar så mycket just nu, ska bli så mysigt att komma hem, träffa alla och givetvis busa och gosa med Alice såklart. Men ja, snölycka.. Idag tog jag Oden till skogen när jag slängt in tvätten i torktumlaren, tänkte det var dags att få springa lite mer fritt ute i skogen. Var ändå ett litet tag sedan, pga sjukdomar osv. Så nu jävlar. Och vilken glad hund. Han sprang i förväg, kom tillbaka, kollade läget med mig, sprang igen. Och bara skuttade omkring. Sååå glad hund. 
Och snöig. Haha, från instagram imorse. Känns lite som jag spammat instagram idag. Ibland blir det så. Har ju också färgat håret idag, finally. Så nu är det sådär snyggt rött hela vägen utan utväxt. UNDERBART!
 
Tänkte dock ta en snyggare bild på det först imorgon, men det finns också på min instagram. Vill du följa mig där? Skriv gärna till mig först, vem du är osv. För ja, jag har ett privat konto. Det andra mer officiela är jag inte riktigt lika aktiv på. Jag har ett läge där jag vill kunna ha lite mer koll på dem som faktiskt VILL följa mig just nu. Eftersom jag lägger ut rätt mycket "allmäna" bilder, och mycket på Oden, och ibland kanske upp till 4 bilder på en dag, så är det kanske inte så roligt för vissa. Är man bara där för att kanske kolla inspirerande konton med magiskt flöde, är jag rädd att jag inte tillhör den kategorin. Jag har mitt flöde, jag gör som jag VILL där, utan att känna den där pressen på att allt ska följa en trend, eller se snyggt ut.
 
 
Btw, något lite roligt, men oerhört klantigt hände mig i förra veckan... Jag hade tänkt skriva om det i gårdagens inlägg, men det blev inte riktigt så... Attans ;) 
Nåväl, som sagt. I torsdags förra veckan var det dags för temperaturerna att krypa neråt -15 och lägre. Så behovet att motorvärmarkabeln och kupévärmaren steg lite extra.. och det är ju rätt nice. 
Jag skulle åka och handla något, sådär i lite all hast, var av någon anledning lite stressad, trött och tydligt klart ofokuserad. Vilket i sin tur ledde till att jag efter ha skrapat bilens framruta på insidan, HELT och HÅLLET GLÖMT att dra ut motorvärmarkabeln.... Så, jag åker iväg med den i. Not so very bright, så att säga. Och det slår mig först när jag kommer hem, att sladden inte hänger på stolpen. Och då, då kom jag på det. Och jag svär högt. Kollar uttaget, själva kontakten är ju "hel", men snea. Så, japp. Bilverkstad nästa.. Jag vågar inte och ska nog inte rätta ut dem själv. Sagt och gjort. På fredag blir det en tripp till Norrlands Bil, där dem givet inte har tid samma dag, det ska bli uppåt 28 minus i helgen. Så. Jag var inte asglad. Men, fick det fixat igår iaf. Och så farligt dyrt kostade det mig inte, "bara" 963 kr för att vara exakt. Något som kunde kostat mig så sjukt mycket mer, blev helt plötsligt lite billigare. Tacksam för det. 
Och nu har jag ju HELT klart lärt mig, att alltid kolla och dra ur kablen därefter. Lärd läxa deluxe. 
 
--
 
Och avslutningsvis, för 1 år sedan var vi redan nere i söder och jag kastade snöbollar med Alice på bakgråden innan den smälte bort innan julafton.
 
 
allmänt tjafs, hundliv - Oden, phonepictures | |
#1 - - Britta Storm:

Haha märks att du är pappas dotter, han har gjort exakt samma! 😂

Svar: Hahaha! ja, jag vet ! Men hela min front var iaf fortfarande hel 😂
Iza aka izumii

Upp