Halo cosplayers

Som jag skrev tidigare, så fotade jag ett gäng av Halo cosplayare på NärCon. Simon, Albins bror stod för Masterchief, och sedan är de andra några som han cosplayade tillsammans med. Blev trots allt ganska bra bilder. Men, jag är dock alltid lite emot att fota mitt på ljusan dag i direkt starkt solljus, för det blir inte som jag vill/tänker. Dock fick de bli som de blev, tog några inomhus och några ute. 
 
They turned out quite good, tycker jag iaf. Specialeffekter med ljus och såvidare har jag dock inte lärt mig ännu, vet inte ens om jag kommer göra det. Jag gillar att behålla bilder så "neutrala" jag kan, men klona bort saker eller beskära bort något gör man då ibland. Som i den sista, jag har tagit bort en lyktstolpe som exempel. Men jag gillar den rätt mycket ändå.

NärCon var awesome, dock surt astt josbaren stängde så tidigt..Innan ens konventet var slut liksom. Samt att våran favorit josdrink, Donkey Kong, tog slut redan första dagen. Man kan ju tycka att om någon drink är poppis, att man har lite av det på lager, men apparently not. Anyhow. I övrigt var det som sagt awesome.
fotografier | |
Upp