däckad och valpkursstart.

Att jag vaknade med huvudvärk igår, trodde jag inte skulle bli så illa som det blev. Oftast kan det vara väderomväxling som påverkar, eller bara allmän huvudvärk. Glasögon och ta det lugnt, check. Framåt 15 tiden hade det inte blivit bättre, tog tablett, och halvsomnade i sängen en stund. Det hela slutade med sjukanmälan och vid 22 (efter ytterliggare 3 sovande timmar), så hade det fortfarande inte blivit bättre. Snarare tvärtom. Mådde illa, migrän. Ja, ni vet. Så igår... Var jag inte alls med i matchen. Jag tror jag låg i sängen från halv fem igår, till dryga 7 imorse. Sovandes av och till. Lyckades med en dusch på kvällen, med anledning av all kallsvettning etc. Nog för att jag ibland faktiskt KAN jobba med migrän/huvudvärk, så var det här en av det där sällsynta fallen där jag blir helt nockad. Det var inte kul alls. 
 
Idag mår jag mycket bättre, och det ska jobbas idag, och valpkursens första dag är idag. Ser fram emot det, ska bli riktigt roligt. Sen ska jag efter det, direkt kasta mig mot jobbet för att jobba, kändes inte kul att vara sjuk igår. Men ibland händer det. Så, idag mina vänner, är det ännu lugnare tempo för min del som gäller. Ska, ironiskt nog, försöka vila lite i soffan nu, medan Oden vilar/sover lite.
 
Hoppas ni har det fint!
Så liten han var .. <3
allmänt tjafs | |
Upp