skogshög, finns det ett sådant ord?

Jag har tänkt på en sak, gällande det där att bli hög/eurforisk osv.. Något som givet kan vara rätt vanligt. Men skogshög? Är det ens ett ord? Och finns det? Efter lite google så kommer det inte mycket fram. Skulle med andra ord gissa att det är som att vara hög och väldigt euforisk. Jag har alltid, sålänge jag kan minnats upplevt det när jag går i skogen. Hög, eller euforisk. Adrenalinpåslag som tusan osv. Jag har noterat att jag typ lyckats fånga det på bild vid 2 olika tillfällen:
Dels på denna, det liksom.. Ja. Jag vet inte. Jag tycker att mina ögon säger det mesta... Ljuset den kvällen, skogen den dagen. Ah shit, Albin skrattade bara åt mig där han satt i bilen (vi skulle åka hem, jag bara skulle ta några foton). Den 19 maj 2017, vid Åbergsfortet tog jag denna bild ovan.
 
Och sedan denna från förra fotograferingen vid storforsen häromdagen. Det liksom känns nästan, iaf för mig. Jag kanske inbillar mig, men det känns verkligen att jag är mitt lilla "skogshöga" troll liksom..
Ögonen talar ju så mycket säger man, och just denna effekt med stora pupiller (även under ljusa dagar), så kan jag nog säga att jag blivit hög. Liksom. Det är ju lite så. Naturhög. Älskar det ändå. 
Älskar att ha naturen intill, och känns fint att den är nära nu. Verkligen, och att få vandra i miljöer som bara är underbara.
 
Det har blivit mycket selfies nu.. haha. Detta var mest bara för att tala om skogshög :D
 
 
 
fotografier, mindfulness, personligt | |
#1 - - Ann Rumbleinthearctic:

Jag blir likadan! Skogshög, och bergshög. Jag befinner mig alltid som i en lycklig bubbla när jag är ute i naturen, och kommer på mig själv att gå och le.

Svar: Det är helt underbart egentligen !! :D Älskar det :D
Iza aka izumii

Upp