ohnoes, she done it again!

Ojdå.. hej.. Minns ni mig? Haha. Det var visst 5 dagar sen senast. Humm. Det har varit mycket soffa, mycket jobba och inte varit så sugen att sitta vid datorn, har typ ish redigerat det jag hade som låg, men sen har det stannat av där. Jag liksom, ja. Kände inte för det.
Sådant som händer har jag hört.
 
Anyhow, det flyter på. Livet, och jobb. Det finns saker att längta till. Det finns saker att verkligen se fram emot, det är så himla härligt. 2017 har verkligen varit ett bra år, det har hänt så vansinnigt mycket. Inte alls sådär många dåliga perioder eller dåliga dagar som föregående år. Det är en märklig och underbar lättnad. Det blir lättare att andas. Och det i sig är ju bara guldvärt.
 
Nu till något annat, jag har beslutat mig för att ta lite photoshopkurser och sitter nu och kollar/lyssnar och försöker ta allting från början. Även om man kan några grunder, så är det ju tid kan jag tycka att se om jag kan utveckla eller använda de basics jag har, på bättre eller mer effektivt. Jag blir ibland avundsjuk på fotografer ibland för deras ljus eller magi i deras bilder. Jag vet ju återigen att ibland att de kan verka överredigerat, och det är ju inte det jag vill uppnå. Jag vill ju lära mig att hitta dem redskapen i det verkliga ljuset, den verkliga tillvaron. Helt utan redigering kommer man kanske inte alltid undan, men vill hålla nere på att förvränga det iaf. Förstår ni vad jag menar?
Jag tycker det är smidigt att man kan komma långt med så lite verktyg utan att egentligen göra det till något oigenkännligt. Om texten blir svårtolkad i detta stycke, så är det direkt från hjärnan utan att egentligen se vad mina fingrar skriver, jag ser bara på skärmen. Just saying.
 
-
 
Hursomhaver iaf, jag är vid liv, jag pausar lite internet/blogg. Det är lite den tiden på året, dock så finns det ju givet guldstunder här med, kommentarer och att läsa andras bloggar, som jag även ligger efter med, och därför kommentarer kanske kommer i klumpsumma då och då... Så ni vet.
Jag lägger in lite rosor till er trogna som är här och besöker mig trots frånvaro, puss på er !
allmänt tjafs | |
#1 - - Emma:

Alltså jag är inne på precis samma spår... Är i nån slags internet/bloggdvala just nu, både med att läsa andras och skriva själv. (Jag skyller på årstiden!) ^^ Det viktigaste är nog att bara acceptera det och inte känna nån press :) <3

Svar: Jaa, man liksom. Bara är nästan istället. Lika mysigt det såklart. Det är skönt att göra ingenting och annat på samma gång. :D <3
Iza aka izumiii

Upp