vecka 22 (21+1)

Alltså, det där att barnets rörselser känns lite som en fisk kan nog inte vara mer rätt uttryckt alltså. Det går liksom inte ens beskriva. Ett litet tag nu har det känts som något är där under. I magen, under huden. Helt knäppt. Så märklig känsla. Idag fick dessutom, (söndagen), Albin känna en "minikick" mot hans hand när han vidrörde magen. Jag kände det också, haha. Så himla mysigt. Men samtidigt så läskigt... Att det bor någon därinne liksom. Som rör på sig och grejer.
Och att det ju närmare slutet kommer, desto mer kommer det kännas liksom. När jag sitter och skriver nu, rör det sig i magen. Sparkar lite, tror jag minsann. Det blir lite tydligare varje dag. En så störd känsla. Men samtidigt är det så fantastiskt underbart. 
Bilden tog jag typ nyss. Konstaterade att jag faktiskt vågade lägga upp en. Det börjar som sagt synas lite grann, och jag känner som sagt, hur bebis rör på sig precis just nu. Så himla mäktigt... 


Järntabletten smakar btw pyton, och jag försätter försöka få i mig multigravid tabletten. Men, så snart jag försöker så .. ja. Går det inte. Kräkreflex. Tabletten är för "stor" och torr. Dvs, den fastnar i gomen. Inte så kul. Och för övrigt? Vem tusan visste att bröst kunde ömma såhär mycket?! Hahaha. Värst var det nog ändå i början. Men så snart det är kallt ute, oavsett hur många lager kläder, så krampar dem till sig. Men, det är hanterbart kan man väl säga. 
Kanske inte lägger ut varje vecka med bebis, men lite när det kommer tankar och dela med sig av. Och så snart magen blir större kan ni iaf räkna med väldigt mycket mer magbilder iaf... Jag tror inte jag kan hålla det borta.  Hahaha. 


Nu ska jag försöka sova lite. 5 nätter denna vecka med jobb. Sova är viktigt. Kommer lägga mig en stund på dagen imorgon med. 
gravid | |
Upp