inlägg 500, och 2 års firande !

Jajamen, detta är inlägg nummer 500, sedan starten 21 januari 2017! Jag hade missat det helt, om jag ska vara ärlig. Eller kan det kanske också ha och göra med att jag faktiskt jobbade 21 januari, och såg det först senare...! Haha. Så, har vi något kul att säga då? Mja, inte mer än vanligt... haha.
Kameran har fått gå in i ett viloläge, men hoppas på att det blir lite foto imorgon eller så. Försöker att inte stressa upp mig över det och att låta komma när det kommer.
 
Jag har ju haft några bra inlägg förra året, och det har varit mysigt. Jag är fortfarande inte direkt en storbloggare, det har aldrig varit planen.. Det är dock otroligt mycket roligare att blogga nu, jämfört med första vändan jag bloggade.
Förra årets selfie, på dagen. Det var 27 minus, ungefär som nu. Och det var helt amazing att fotografera ute, idag har varit tröttaste dagen på länge. Båda har sovit mycket, och tagit promenader med Oden, men ändå har energin knappast stigit... Imorgon blir det ett extrapass och sen är det jobbhelg igen, och sen är det ju faktiskt nästan februari. Januari flög förbi...
Och inte så mycket bilder har det blivit. Jag hoppas det är OK att dela med mig av några favoriter från januari förra året?
Januari var rätt vackert förra året, precis som nu. Snömängden var dock mer, men ändå, man ska inte klaga...! Snö är mysigt, och det har varit sådär rimfrostigt nu i nästan en vecka. Så det där att man inte kommit ut, känns ju inte askul.. Haha. Dock är det ju så, det går alltid perioder. 
Har ni tips på hur man får fotosuget tillbaka igen?
 
Tittade i arkivet och fann denna från bilddagboken 2009, i januari. Jag har inte fotat sådana saker på hur länge som helst. Men, som sagt. Fotosuget kommer nog när det kommer, jag är "sugen", men motivationen sviktar så pass att jag inte ens orkat tänka på det mer än så..
Antar det är en typisk svacka, och att de kommer explodera snart igen och fotograferingen hoppar igång igen :D
 
Hur är eran vecka hittils?
allmänt tjafs, fotografier, tillbakablick | |
#1 - - Jenni:

Men grattis till bloggen :D
Jag har också mina svackor men för mig är det bara att göra det även om det känns lite vemodigt, liksom tvinga sig själv. Sen för mig är också lättare att bryta svackan är att bara gå runt och fota inomhus och på allt möjligt, även om man kanske inte använder det sen men man får idéer och det väcker den där motivationen igen. Att hitta på någon projekt kan också vara kul, även om man inte använder bilderna sedan :P
Ha en fin dag sötnos <3

Svar: Tack! :D Jo, har också gjort så förr, men just nu bara klickar ingenting.. Haha. Antar det får vara så, sedan så kommer inspirationen bara tillbaka misstänker jag! Försöker verkligen inte att stressa upp mig över det. :D
Iza aka izumii

Upp