skogsliv, september och höstfärger

Det är få saker som är så skönt som att gå i skogen, liksom att se hur färgerna skiftas. Hur löven sakta börjar byta färg, hur stjärnorna bara blir fler och fler, och mörkret gör sig påmind. De senaste dagarna har jag tagit med Oden ut till skogen, så han får springa fritt. Mycket för att det dels är skönt, nyttigt och bra att träna inkallning med mera. Och det går ju faktiskt bra, svårare ibland när det är för mycket dofter som kanske distraherar honom. Nivet, hundar och lukter. Vi ska ut till skogen även idag, och jag tänker att kameran får följa med då också. Igår var jag vid Åbergsfortet igen, det är väldigt bra skog och springa och gå i för Oden, så det blir så himla bra. Liksom hela grejen att få andas skogslugt. Han somnade som tusan när han kom hem igår efteråt, han sov till typ 8 imorse. Asbra. Däckad hund efter en bra promenad är fint.
Och jag kan mumsa på blåbär, och fotografera medan Oden håller sig i närheten, när han inte vill ha mina blåbär det vill säga... Haha.
Boden, vilket ställe alltså. Jag älskar utsikten från bergen här, kulissen av bergen i kvällsljus. Fantastiskt underbart.
Det blev mycket fina bilder, jag älskar färgerna och bokeh effekten denna årstiden just nu. Helt magiskt.
Älskar hur Oden lade sig på en liten sten där, och bara låg och tittade ut. Helt enkelt underbart. Så, jag tror han kommer tycka om äventyren framöver sedan. När vi dessutom kan aktivera honom tsms, ännu mer med spårning och sök eventuellt. Stora planer, allt ska ju funka också med våra jobb. Jag jobbar ju trots allt natt, och Albin dag. Så vi kommer ju få hitta en lösning för dagar där vi kan arbeta tsms. Någon dag i veckan iaf. Där det är 100% fokus. Men det kommer, just nu börjar vi med valpkursen, med sedan fortsatt lydningskurs.
 
September, du börjar vackert. ❤
 
fotografier, hundliv - Oden, mindfulness, norrlandäventyr | |
Upp