4 september 2017

Dagen med stort D. Dagen då jag satte min fot på väktarskolan första gången för att gå min 6 veckor långa utbildning till väktare. En utbildning jag tog lån för att gå, och som snart är avbetalat. Tyvärr har jag, liksom andra inte turen att få utbildning betalad. Men det gjorde ingenting, men skulle känts tungt om jag inte fått jobb efteråt. 

Eftersom jag bor i Boden, så bor jag dock inte tillsammans med de andra på skolan. Vilket både kanske var dumt och smart på samma gång. Sammanhållning liksom. Men, jag tyckte det blev bäst så. Och det blev det. Så, idag för 1 år sen, kan man typ säga att jag valde yrke och jag är idag precis lika nöjd med yrket som jag var då. 
Jag har kollat på väktare i flera år, men det var först nu jag kände mig redo för utmaningen. Att ta tag i det. Och jag ångrar det inte alls. 

Idag är jag heltidsanställd och jobbar just nu mest stationärt. Men det händer att man kör utryckning med. Inte lika ofta längre dock, men vi får se vart framtiden bär oss i yrket. Finns många vägar att gå, men just nu trivs jag bra som väktare. Skyddsvakt kanske ? Hundförare ? Ja, det finns tankar iaf. 

Mest av allt tycker jag dagen i sig är lite viktig ändå. Jag var så nojjig att inte klara det först. Så skoltrött. Men det gick faktiskt lite över förväntan. I oktober har jag jobbat mitt första år som väktare av många fler. Kul som tusan! 

allmänt tjafs, tillbakablick | |
#1 - - Emmaline:

Åh grattis till 1-årsjubileet! :D
Härligt att du har hittat rätt jobb, det är ju verkligen inte det lättaste...
Själv känner jag efter 2 dagars plugg att det här är det jag ska göra! Det är jag till 100% och varje steg på vägen känns givande.
När man känner så så tror jag att man hittat rätt:) <3

Svar: Tack så mycket !! :DDet är det verkligen inte, oftast är jag glad att jag har en lön överhuvudtaget, vad jag gör har inte spelat så stor roll. Men det känns väldigt bra just nu, och jag trivs superbra. :D Gud vad härligt ! Hur länge skulle du plugga? :D
Iza aka izumii

#2 - - Emmaline:

Underbart ju! :D
Ska plugga i minst 3 år nu (men troligtvis 5 år) ^^ så man har att göra.. haha

Svar: Men verkligen ! Jag beundrar dig som orkar plugga faktiskt. Jag hade nog själv inte haft tålamod.. Men så är det nog bara.. Praktiskt lagd är grejen. Teori är så inte min grej xD Haha.
Iza aka izumii

Upp