Höst, höst och så mycket mer höst.

Det är så underbart härligt med höst. Det känns som "riktigt" höst just nu. Det kryper sakta ner i temperaturen, frost på morgonen, kripsig luft och färger överallt. Förra året kändes det som det bara helt plötsligt blev vinter. I år som att det är den där övergången och färgerna hinner komma fram. Det känns helt underbart.
Det snöade natten till den 3 oktober, och det lämnade lite spår efter sig, även om det mesta av snön smälte bort under dagen. Isdroppar, och höstlöv. Kom igen, blir det mer vackert? Jag var helt tagen av det. Tog flera bilder som sagt. Och här kommer liksom lite av den andra delen... Haha. Jag har såå många bilder jag vill visa för er, men känner att jag måste välja ut. Sååå svårt.
Oden var snygg och stilig, som vanligt. Vi köpte nyligen en sele till honom som han så fint visar upp här :) Våran stiliga pojke. Han ställde så fint upp för mig, förutom att han ibland vill äta upp kameran (inte riktigt, men han kommer fram och nosar på linsen, get it all smushed).
Hösten är underbar. Oktober har börjat ganska bra faktiskt. Bortsett från lite brist på sömn då, men nu håller vi tummarna för att det fortsätter med härliga färger och ja, se när den första snön kommer. Dock, kan vi ju säga att det börjar bli dags att tänka på att sätta på vintersulorna på bilen. 

 
Jag har fotat lite idag med, men jag har varit relativt upptagen med bilderna från igår, att jag helt enkelt får ta det i vågor. Men, ni älskar ju att se bilder, eller hur? Så.. Jag hoppas ni gillar det iaf. Haha. 
Nu ska jag dock samla lite kraft för att ta en kvällpromenad med Oden, det blir lite mysigt. 3 minusgrader ute och stjärnklart troligtvis nu, så jag hoppas att se lite stjärnor igen. Jag hoppas fotografera lite mer stjärnhimmel också framöver. Stjärnhimmel, frost, höst. Ja, jag är banne mig kär i hösten. Kan man vara det?
fotografier, känslor, mindfulness, norrlandäventyr | |
Upp