full helg, med besök och äventyr

I helgen har mina föräldrar varit här, också anledning till en viss tystnad på bloggen, och kanske lite aktivtet rent generellt. Men så är det. Idag var första dagen jag startade stora datorn sen i torsdags, och redigerade några bilder från helgen helt enkelt. Det har varit supermysigt att dem hälsat på.
Tyvärr har det varit lite tråkväder, när de kom i fredags. Samma i lördags, men det blev trots det, ett litet hål mellan de tråkiga disiga molnen, och vi åkte förbi Gammelstad Kyrkstad och gick omkring. Väldigt mysigt, och trevligt. Jag misstänkte att pappa skulle gilla kyrkan där, gjord i sten, då min pappa arbetat som murare hela sitt liv. Också därför jag någonstans gillar att se teglade byggnader, för jag tänker då på pappa och de olika husen han varit med och byggt på. Såsom Linköpings Stadsbibliotek, det svarta och vita huset vid parkeringshuset Dektektiven (nej, jag kan inte husens namn), och huset Druvan om jag inte missminner mig. 
 
Nåväl, jag tog inte så mycket bilder därifrån, vissa saker lagras någonstans lite mer i huvudet, tog dock lite i Storforsen, en av de varmaste dagarna med sina 21 grader varmt nu i oktober. Rätt galet, men kul på ett sätt. Nedan lite bilder från söndagen:
Idag åkte föräldrarna hem, men har varit supermysigt att ha dem här. Oden har varit typisk valp och testat allas gränser, lite jobbigt. Men, halvåret och trotsen kommer helt enkelt. Bara kämpa på helt enkelt !!
 
Nu ska jag dock ta vara på sömnen, sover mellan 9-10 timmar just nu tydligen, och krypa ner bredvid min fina sambo <3
familj, fotografier, personligt | |
#1 - - Annie - Fotograf i Stockholm:

Mysigt att de kom på besök :D

Svar: Det var det verkligen !! :D
Iza aka izumii

#2 - - Simon G:

Väldigt fina bilder! Speciellt vattenbilden med lång slutartid! :)

Svar: Tack så mycket Simon! Jaa, trots att man "höll" kameran mot marken vart det ganska bra :)
Iza aka izumii

Upp