översvämning klass 3 varning

Alla som ser nyheter/läser tidningar har nog inte missat den informationen. Värmen kom som ett slag, idag är det 20 grader varmt här. Snöhögarna snart ett minne blott, på sina ställen så finns det ju kvar såklart, men fortfarande. Det gick rätt fort. Vilket i sin tur gör att snön i fjäll smälter, och det i sig skapar rätt mycket vatten till älvarna...
Denna tog jag förut när jag skulle till Coop, en liten "omväg", här har jag gått några ggr, fotat också. Men promenadstråket är numera under vatten... Ett par stövlar vore på sin plats. Lite facinerad är jag över det, ska jag erkänna. Så jag tänkte bege mig ut om en stund och fotografera lite mer av detta. Lite bara för att det är både coolt, skrämmande och faktiskt så pass att vissa hus drabbas av det på ett dåligt sätt. Så... Ja. Det är mycket vatten här just nu.
allmänt tjafs, phonepictures | |
Upp