ohmy, jag kunde inte låta bli.

Så idag med anledning av översvämningar osv, och allt sådant kul tog jag faktiskt kameran och gav mig ut. Ingen press, ingen ångest. Bara den välkända och underbara lugnet som infinner sig när det behövs. Älskar den känslan.
Jag har en liten förkärlek till vatten, liksom att det samtidigt skrämmer. Men, detta var rätt najs ändå att fotografera. Det är normalt ett litet dike ner till vattnet vid denna plats, lite stenar som ligger intill vattenkanten. Men nu är vattnet så högt att det helt enkelt går upp på cykelvägar och mer....
Vid nästan varje skog med närhet till vatten, är nivån denna, träd som står i vatten, granar etc. Stubbar... Så massa mycket vatten. Det är som sagt fascinerande med översvämningar. Det är ju som sagt inte alls alltid något positivt, men to be fair. I år kanske vattennivån återgår till det normala åtminstonde...? 
Finns ju dem som får sina hus drabbade och fuktskador med såklart. Så det är ju inte alltid en bra sak. Men jag kan inte förneka att jag gillar att fotografera, eller se det. Känns så fel att säga dölja.. Haha.
Nåväl, nu hoppas vi ju såklart att det inte blir värre än vad det redan är. Men, risken finns ju att de kommer bli mer vatten innan det faktiskt sänker sig igen. 
 
Imorgon kanske det blir äventyr med Albin mot storforsen igen, se hur trycket blivit där, om vi orkar. Han jobbar ju trots allt.. Men jag tänkte fota lite mer vatten imorgon igen om vädret tillåter. Kanske blir regn, men det ordnar sig nog. Det var skönt att fotografera med tanke på inlägget om att lägga kameran på hyllan. Som jag skrev, ja, jag kommer fota, men jag ska bara göra det när jag verkligen vill. Inte för att jag måste visa det eller känna tvång. Och idag fick jag en känsla, och då åkte jag ut. Såååå skönt helt enkelt.
Nu ska jag dock bege mig mot sängen.. Det blir lite annorlunda när Albin jobbar dag i helgen, jag har ledig helg, och man vill vända dygnet lite... Men sen så är det 2 nätter till, sen troligt resa söderut. Och då kommer jag förhoppningsvis orka fota lite då med. Är ju rätt grönt där nere, samt att jag ska fota på syrrans bröllop, ser så mycket fram emot det. Och se hur stor lillsyrran blivit, hon kan ju ploppa ut en unge nästan närsomhelst nu.. Haha. Beräknat till sista maj, så jaa... MYCKET positivt som händer just nu ❤
Nehej, stänga av datorn och Star Wars, The Empire Strikes Back, och sova...!
fotografier, känslor | |
Upp